Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
ランプ型インジェクタによる超音速混合流れ場に関する研究 |
言語 |
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jpn |
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主題 |
スクラムジェットエンジン |
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主題 |
超音速混合流れ場 |
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主題 |
燃料噴射 |
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主題 |
燃料空気混合 |
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主題 |
燃料ガスリフトオフ |
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主題 |
ランプ型インジェクタ |
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主題 |
流れ数値シミュレーション |
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主題 |
ナビエ・ストークス方程式 |
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主題 |
CFDコード |
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主題 |
CFD対風洞相関 |
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主題 |
混合促進 |
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主題 |
エンジン空気力学 |
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主題 |
超音速輸送機 |
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主題 |
超音速流れ |
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主題 |
燃焼器 |
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en |
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主題 |
scramjet engine |
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en |
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主題 |
supersonic mixing flow field |
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主題 |
fuel injection |
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Other |
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主題 |
fuel air mixing |
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主題 |
fuel gas lift off |
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主題 |
ramp injector |
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主題 |
numerical flow simulation |
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en |
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主題 |
Navier Stokes equations |
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en |
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主題 |
CFD code |
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en |
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Other |
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主題 |
CFD wind tunnel correlation |
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en |
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Other |
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主題 |
mixing enhancement |
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en |
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Other |
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主題 |
engine aerodynamics |
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en |
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Other |
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主題 |
supersonic transport airplane |
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en |
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主題 |
supersonic flow |
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主題 |
combustion chamber |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
A study on supersonic mixing flow field with ramp injector |
著者 |
山根, 善行
澤口, 誠一
安藤, 安則
麻生, 茂
福田, 正大
Yamane, Yoshiyuki
Sawaguchi, Seiichi
Ando, Yasunori
Aso, Shigeru
Fukuda, Masahiro
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著者所属 |
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石川島播磨重工 |
著者所属 |
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石川島播磨重工 |
著者所属 |
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石川島播磨重工 |
著者所属 |
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九州大学 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属(英) |
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en |
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Ishikawajima-Harima Heavy Industries Co Ltd |
著者所属(英) |
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Ishikawajima-Harima Heavy Industries Co Ltd |
著者所属(英) |
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en |
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Ishikawajima-Harima Heavy Industries Co Ltd |
著者所属(英) |
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en |
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Kyushu Univ |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory
巻 27,
p. 81-86,
発行日 1994-12
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
本論文の目的は、ラム/スクラムジェット燃焼器の中の超音速混合流れ場の構造を調べ、燃焼器の設計に用いられるべきCFDコードを開発することにある。ランプ型インジェクタからの平行噴射の一形式について数値的および実験的に調べた。数値シミュレーションにより得られた衝撃波パターンは、シュリーレン写眞における実験結果と一致する。壁面静圧分布の比較は定性的に良い一致を示した。数値結果は、主流方向の一対の渦の生成過程や渦に似たジェットの巻き上りなどの流れ場の構造を明かに捉えている。計算や実験で見出されたように、斜め衝撃波は噴射されたガスを壁面から持ち上げる。これらの結果によれば、用いられたCFDコードは、超音速流れの中で平行噴射された燃料と空気の混合の研究に有用である。計算結果から、ランプ型インジェクタにより作られる主流方向の渦や混合流と斜め衝撃波の間の干渉が、ラム/スクラムジェット燃焼器の中の燃料と空気の混合の促進の鍵であることが確かめられた。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The purposes of present paper are to investigate the structure of supersonic mixing flow field in ram/scramjet combustor and to develop the Computational Fluid Dynamics (CFD) code which will be used for the design of the combustor. One type of parallel injection method with ramp injector had been studied numerically and experimentally. The patterns of shock waves obtained by numerical simulations agreed with experimental results in schlieren photograph. Comparisons of static pressure distributions on the wall surface showed good agreement qualitatively. Numerical results captured the structures of flow field clearly, which were generating process of a pair of streamwise vortices and vertical roll-up of the jet. Oblique shocks made injectant gas lift off from wall surface, as found in calculations and experiments. According to these results, it could be said that the CFD code used in this study was useful for investigation of fuel-air mixing in supersonic flow field with parallel injection. From the numerical results, it was confirmed that the streamwise vortices generated by ramp injector and interaction between mixing field and oblique shocks were key factors for enhancement of fuel-air mixing in ram/scramjet combustor. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0004174007 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-27 |