Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
多目的最適化によるソニックブームと空力抵抗のトレードオフ解探索 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
NEXST |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
CFD |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
胴体・翼形状 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
多目的最適化 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
等価面積分布 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
ソニックブーム |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
トレードオフ |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
空力特性 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
抗力 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
研究開発 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
SST |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
遺伝的アルゴリズム |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
NEXST |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
CFD |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
body-wing configuration |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
multiobjective optimization |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
equivalent area distribution |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
sonic boom |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
tradeoff |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
aerodynamic characteristic |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
drag |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
research and development |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
SST |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
genetic algorithm |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Tradeoff solutions obtained from multiobjective optimization for minimizing sonic boom and aerodynamic drag |
著者 |
佐々木, 大輔
Yang, Guowei
大林, 茂
Sasaki, Daisuke
Yang, Guowei
Obayashi, Shigeru
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著者所属 |
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東北大学流体科学研究所 |
著者所属 |
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東北大学流体科学研究所 |
著者所属 |
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東北大学流体科学研究所 |
著者所属(英) |
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en |
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Institute of Fluid Science, Tohoku University |
著者所属(英) |
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en |
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Institute of Fluid Science, Tohoku University |
著者所属(英) |
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en |
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Institute of Fluid Science, Tohoku University |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料: 航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2002論文集
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory: Proceedings of Aerospace Numerical Simulation Symposium 2002
巻 57,
p. 208-213,
発行日 2003-03
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抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In this research, multiobjective optimization system has been developed to reduce the aerodynamic drag and the sonic boom for SST wing-body configuration. Wing and fuselage are defined by 131 design variables and optimized at the same time. Multiblock grids around SST wing-body configuration are generated automatically and an Euler solver is used to evaluate the aerodynamic performance of SST wing-body configuration boom is evaluated based on the equivalent area distribution by Darden. MOGA is used as an optimizer of the present optimization. To reduce the large computation time, CFD computations are parallelized by a simple master-slave concept on SGI ORIGIN 2000 at The Institute of Fluid Science at Tohoku University. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0045948037 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-57 |