Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-04-28 |
タイトル |
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タイトル |
RBCCエンジン搭載スペースプレーン極超音速空力性能の機体・推進統合解析 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Propulsion-Integrated Aerodynamic Analysis of the Spaceplane with RBCC Engine at Hypersonic Speeds |
著者 |
船坂, 百合香
渡邉, 保真
鈴木, 宏二郎
Funasaka, Yurika
Watanabe, Yasumasa
Suzuki, Kojiro
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著者所属 |
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東京大学 |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属(英) |
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The University of Tokyo |
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The University of Tokyo |
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The University of Tokyo |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第46回流体力学講演会/第32回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of the 46th Fluid Dynamics Conference / 32nd Aerospace Numerical Simulation Symposium
巻 JAXA-SP-14-010,
p. 81-86,
発行日 2015-03-25
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第46回流体力学講演会/第32回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム (2014年7月3日-4日. 弘前文化センター), 弘前市, 青森県 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
46th Fluid Dynamics Conference / 32nd Aerospace Numerical Simulation Symposium (July 3-4, 2014. Hirosaki Bunka Center), Hirosaki, Aomori, Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
To promote the space utilization, reusable space planes have been attracting our attention from a viewpoint of the cost reduction in transportation. Among various design concepts, in the present study, we consider the space plane with the RBCC (Rocket-Based-Combined-Cycle) engines because of its wide coverage of the operation velocity at Mach number from 0 to 10 and above. However, the flow around the vehicle significantly interferes with the flow from the core rocket. To understand the fundamental nature of the aerodynamic characteristics of the space plane with RBCC engines, the two-dimensional Euler analysis has been conducted. The thrust performance is evaluated by the effective specific impulse, considering both the thrust and the drag force. The results show that the effective specific impulse exceeds the specific impulse of the pure rocket engine at the Mach number less than 7. The effects of the cowl shape, the main body shape and so on are also investigated. Additional analysis has been conducted to clarify the influence of the cowl and the rocket jet upon the aerodynamic characteristics. As a result of this analysis, it is shown that both the drag and the lift decrease by the cowl. On the other hand, the drag decrease and the lift increases by the jet of the rocket engine. Consequently, the aerodynamic characteristics are expected by the jet flow from the rocket engine, if the engine configuration, especially the position of the cowl, is appropriately designed. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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Other |
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内容記述 |
資料番号: AA1530023015 |
レポート番号 |
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Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-14-010 |