Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-05-08 |
タイトル |
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タイトル |
ONERA-M6風洞試験における風洞壁干渉の影響の検証 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Analysis of wall interference effect for the ONERA-M6 wind tunnel testing |
著者 |
南部, 太介
橋本, 敦
青山, 剛史
佐藤, 哲也
Nambu, Taisuke
Hashimoto, Atsushi
Aoyama, Takashi
Sato, Tetsuya
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著者所属 |
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早稲田大学 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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早稲田大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Waseda University |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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Waseda University |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第46回流体力学講演会/第32回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of the 46th Fluid Dynamics Conference / 32nd Aerospace Numerical Simulation Symposium
巻 JAXA-SP-14-010,
p. 121-126,
発行日 2015-03-25
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第46回流体力学講演会/第32回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム (2014年7月3日-4日. 弘前文化センター), 弘前市, 青森県 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
46th Fluid Dynamics Conference / 32nd Aerospace Numerical Simulation Symposium (July 3-4, 2014. Hirosaki Bunka Center), Hirosaki, Aomori, Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The wall interference effect of the ONERA-M6 wind tunnel testing is analyzed using CFD analysis. The computational domain includes the wind tunnel walls, and the effect of the porous walls, which are set at the top and bottom of the test section, are computed by the porous wall model. The computational result gets almost the same shock wave shape as the experiment, which could not be captured in the past works. The interference by the porous walls decrease the Mach number and the incidence, and the swept angle of front shock wave and the location of rear shock wave are altered. The lift and drag coefficients are also affected by the interference of the porous wall. The lift coefficient becomes small due to decrease of the incidence. The smaller Mach number decreases drag coefficient, meanwhile decrease of the attack angle causes additional drag by similar mechanism to induced drag. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA1530023022 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-14-010 |