Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
クラスタ型リニアエアロスパイクエンジン性能予測手法の検討 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Aerospike; Modeling; Propulsion |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
アクセス権 |
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アクセス権 |
metadata only access |
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アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_14cb |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Study on Performance Prediction Model of Clustered Linear Aerospike Engines |
著者 |
髙橋, 英美
富田, 健夫
櫻中, 登
Takahashi, Hidemi
Tomita, Takeo
Sakuranaka, Noboru
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA) |
出版者 |
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出版者 |
日本航空宇宙学会(JSASS) |
出版者(英) |
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出版者 |
The Japan Society for Aeronautical and Space Sciences(JSASS) |
書誌情報 |
第57回宇宙科学技術連合講演会講演集
en : Proceedings of 57th Space Sciences and Technology Conference
発行日 2013-10
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第57回宇宙科学技術連合講演会(2013年10月9日-11日. 米子コンベンションセンター(BiG SHiP)), 米子市, 鳥取県 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
A performance prediction model for a clustered linear aerospike engine system has been established. The model predictsnot only thrust performance but also thrust-to-weight ratio. Aerodynamic performance calculation is first implementedthat involves spike contour design. Then the overall engine weight is calculated based on the spike geometry. Severalassumptions were given; external air condition is still-air condition, base pressures, skin friction drag obeyssemi-empirical models. Other minor assumptions were also given when calculating cell nozzle divergence angle and walltemperature. Spike surface pressure was calculated based on the method of characteristics. Predicted performance fornon-clustered two-dimensional linear aerospike nozzle with full-length was compared to that of bell-shaped nozzle whichprovides an ideal performance. The comparison indicated reasonable trend: aerospike nozzle has the maximum thrustcoefficient at in-vacuum condition of almost the same as that of bell-shaped nozzle, but has higher at sea level condition.The established model was thus confirmed to be valid. The model was expanded so that the model can predict a Paretooptimal solution of performance with some given parameters. |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AC1400027000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JSASS-2013-4277 |