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  1. コンテンツタイプ
  2. 会議発表論文/会議発表用資料 (Conference Paper/Presentation)

クラスタ型リニアエアロスパイクエンジン性能予測手法の検討

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/38611
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/38611
fb4afc86-980d-4b4f-9e3d-991b6428a9cd
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル クラスタ型リニアエアロスパイクエンジン性能予測手法の検討
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Aerospike; Modeling; Propulsion
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
その他のタイトル(英)
その他のタイトル Study on Performance Prediction Model of Clustered Linear Aerospike Engines
著者 髙橋, 英美

× 髙橋, 英美

髙橋, 英美

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富田, 健夫

× 富田, 健夫

富田, 健夫

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櫻中, 登

× 櫻中, 登

櫻中, 登

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Takahashi, Hidemi

× Takahashi, Hidemi

en Takahashi, Hidemi

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Tomita, Takeo

× Tomita, Takeo

en Tomita, Takeo

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Sakuranaka, Noboru

× Sakuranaka, Noboru

en Sakuranaka, Noboru

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著者所属
宇宙航空研究開発機構(JAXA)
著者所属
宇宙航空研究開発機構(JAXA)
著者所属
宇宙航空研究開発機構(JAXA)
著者所属(英)
en
Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)
著者所属(英)
en
Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)
著者所属(英)
en
Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)
出版者
出版者 日本航空宇宙学会(JSASS)
出版者(英)
出版者 The Japan Society for Aeronautical and Space Sciences(JSASS)
書誌情報 第57回宇宙科学技術連合講演会講演集
en : Proceedings of 57th Space Sciences and Technology Conference

発行日 2013-10
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)
内容記述タイプ Other
内容記述 第57回宇宙科学技術連合講演会(2013年10月9日-11日. 米子コンベンションセンター(BiG SHiP)), 米子市, 鳥取県
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 A performance prediction model for a clustered linear aerospike engine system has been established. The model predictsnot only thrust performance but also thrust-to-weight ratio. Aerodynamic performance calculation is first implementedthat involves spike contour design. Then the overall engine weight is calculated based on the spike geometry. Severalassumptions were given; external air condition is still-air condition, base pressures, skin friction drag obeyssemi-empirical models. Other minor assumptions were also given when calculating cell nozzle divergence angle and walltemperature. Spike surface pressure was calculated based on the method of characteristics. Predicted performance fornon-clustered two-dimensional linear aerospike nozzle with full-length was compared to that of bell-shaped nozzle whichprovides an ideal performance. The comparison indicated reasonable trend: aerospike nozzle has the maximum thrustcoefficient at in-vacuum condition of almost the same as that of bell-shaped nozzle, but has higher at sea level condition.The established model was thus confirmed to be valid. The model was expanded so that the model can predict a Paretooptimal solution of performance with some given parameters.
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: AC1400027000
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: JSASS-2013-4277
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