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  1. コンテンツタイプ
  2. テクニカルレポート (Technical Report)
  1. 機関資料(JAXA, former ISAS, NAL, NASDA)
  2. 旧機関資料 (JAXA, former-ISAS, NAL, NASDA)
  3. 航空宇宙技術研究所(National Aeronautical Laboratory: NAL)
  4. NAL-TR

Inverse dynamics control for aircraft take off and landing in windshear

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/39640
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/39640
b7c31d34-9573-4fb5-9f62-746b6cef1596
名前 / ファイル ライセンス アクション
naltr1274t.pdf naltr1274t.pdf (1.4 MB)
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル Inverse dynamics control for aircraft take off and landing in windshear
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 ウインドシア
キーワード
主題Scheme Other
主題 飛行制御
キーワード
主題Scheme Other
主題 逆ダイナミックス制御
キーワード
主題Scheme Other
主題 設定経路
キーワード
主題Scheme Other
主題 離陸
キーワード
主題Scheme Other
主題 着陸
キーワード
主題Scheme Other
主題 6自由度
キーワード
主題Scheme Other
主題 飛行シミュレータ
キーワード
主題Scheme Other
主題 飛行条件
キーワード
主題Scheme Other
主題 シミュレーション研究
キーワード
主題Scheme Other
主題 飛行安全
キーワード
主題Scheme Other
主題 飛行経路
キーワード
主題Scheme Other
主題 外乱
キーワード
主題Scheme Other
主題 パラメータ変動
キーワード
主題Scheme Other
主題 ロバスト性
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 windshear
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 flight control
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 inverse dynamics control
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nominal approach path
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 take off
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 landing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 six degree of freedom
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 flight simulator
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 flight condition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 simulation research
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 flight safety
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 flight path
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 disturbance
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 parameter variation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 robustness
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
その他のタイトル
その他のタイトル ウインドシア中の航空機離陸および着陸に対する逆ダイナミックス制御
著者 Wang, L.

× Wang, L.

Wang, L.

Search repository
Wang, Lixin

× Wang, Lixin

en Wang, Lixin

Search repository
著者所属
航空宇宙技術研究所 飛行実験部
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory Flight Research Division
出版者
出版者 航空宇宙技術研究所
出版者(英)
出版者 National Aerospace Laboratory (NAL)
書誌情報 en : Technical Report of National Aerospace Laboratory

巻 1274T, p. 1-11, 発行日 1995-07
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本報告は、ウィンドシア中を飛行する航空機の制御について述べる。逆ダイナミックス法を用いて、最低速度に対する制限のもとで地面に対する設定径路を維持するための制御則を、離陸および着陸の各々の場合について構築し、6自由度を持つ飛行シミュレータを用いて異なるウィンドシアおよび異なる飛行条件に対するシミュレーション試験を行った。その結果、ウィンドシア中においても、制御対象の航空機は安全に離陸でき、着陸時にはほぼ設定径路を維持できることが分かった。さらに、設計された制御則は、ウィンドシアによる外乱および飛行条件の変化によるモデルパラメータの変動の双方に対してロバスト性を持つことが示された。また、ウィンドシア遭遇時における、パイロットによる手動操縦と本報告に示した制御則による自動操縦の違いも示した。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper is concerned with the guidance of an aircraft flight in the presence of windshear. Based on following a nominal approach path relative to the ground, and subject to a minimum airspeed constraint, two guidance laws are synthesized by inverse dynamics technique for take off and landing respectively. Simulation tests are performed in a six degree-of-freedom flight simulator for different windshear histories and different flight conditions, these results illustrate that the controlled aircraft could take off safely and follow the nominal landing path approximately in windshear, and the designed robust controllers are insensitive to both external windshear disturbance and the model parameters variation with change in flight conditions. The different results between manual operation and autopilot control for against windshear are also compared.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0389-4010
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: AA0000011000
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: NAL TR-1274T
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Ver.1 2023-06-20 19:20:02.248237
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