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アイテム
Inverse dynamics control for aircraft take off and landing in windshear
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/39640
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/39640b7c31d34-9573-4fb5-9f62-746b6cef1596
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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naltr1274t.pdf (1.4 MB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Inverse dynamics control for aircraft take off and landing in windshear | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ウインドシア | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 飛行制御 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 逆ダイナミックス制御 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 設定経路 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 離陸 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 着陸 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 6自由度 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 飛行シミュレータ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 飛行条件 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | シミュレーション研究 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 飛行安全 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 飛行経路 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 外乱 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | パラメータ変動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ロバスト性 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | windshear | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | flight control | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | inverse dynamics control | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | nominal approach path | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | take off | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | landing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | six degree of freedom | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | flight simulator | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | flight condition | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | simulation research | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | flight safety | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | flight path | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | disturbance | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | parameter variation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | robustness | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | ウインドシア中の航空機離陸および着陸に対する逆ダイナミックス制御 | |||||
著者 |
Wang, L.
× Wang, L.× Wang, Lixin |
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著者所属 | ||||||
値 | 航空宇宙技術研究所 飛行実験部 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | National Aerospace Laboratory Flight Research Division | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory 巻 1274T, p. 1-11, 発行日 1995-07 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本報告は、ウィンドシア中を飛行する航空機の制御について述べる。逆ダイナミックス法を用いて、最低速度に対する制限のもとで地面に対する設定径路を維持するための制御則を、離陸および着陸の各々の場合について構築し、6自由度を持つ飛行シミュレータを用いて異なるウィンドシアおよび異なる飛行条件に対するシミュレーション試験を行った。その結果、ウィンドシア中においても、制御対象の航空機は安全に離陸でき、着陸時にはほぼ設定径路を維持できることが分かった。さらに、設計された制御則は、ウィンドシアによる外乱および飛行条件の変化によるモデルパラメータの変動の双方に対してロバスト性を持つことが示された。また、ウィンドシア遭遇時における、パイロットによる手動操縦と本報告に示した制御則による自動操縦の違いも示した。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper is concerned with the guidance of an aircraft flight in the presence of windshear. Based on following a nominal approach path relative to the ground, and subject to a minimum airspeed constraint, two guidance laws are synthesized by inverse dynamics technique for take off and landing respectively. Simulation tests are performed in a six degree-of-freedom flight simulator for different windshear histories and different flight conditions, these results illustrate that the controlled aircraft could take off safely and follow the nominal landing path approximately in windshear, and the designed robust controllers are insensitive to both external windshear disturbance and the model parameters variation with change in flight conditions. The different results between manual operation and autopilot control for against windshear are also compared. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0389-4010 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0000011000 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL TR-1274T |