| Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
| 公開日 |
2015-03-26 |
| タイトル |
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タイトル |
張力制御式模型支持装置の製作と性能 |
| 言語 |
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言語 |
jpn |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
低速風洞 |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
風洞試験 |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
張力制御 |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
張力制御式模型支持装置 |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
能動制御技術 |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
錘バランス |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
空力弾性相似模型 |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
位置制御 |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
ダンピング制御 |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
突風加重軽減 |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
low speed wind tunnel |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
wind tunnel test |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
tension control |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
tension controlled model suspension system |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
active control technology |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
weight balance |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
aeroelastic similar model |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
position control |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
damping control |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
gust load reduction |
| 資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
| その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Construction and performance of a tension controlled model suspension system in the low speed wind tunnel |
| 著者 |
外立, 政隆
松下, 洸
安藤, 泰勝
萱場, 重男
藤井, 謙司
Hashidate, Masataka
Matsushita, Hiroshi
Ando, Yasukatsu
Kayaba, Shigeo
Fujii, Kenji
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| 著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 新型航空機研究グループ |
| 著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
| 著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 機体部 |
| 著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 空力性能部 |
| 著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 新型航空機研究グループ |
| 著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Advanced Aircraft Research Group |
| 著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
| 著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Airframe Division |
| 著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Aircraft Aerodynamics Division |
| 著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Advanced Aircraft Research Group |
| 出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
| 出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
| 書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory
巻 1299,
p. 1-15,
発行日 1996-07
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| 抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
NAL大型低速風洞において、運動の自由度を与えた全機形態空力弾性模型の能動制御技術(active control technology)の実証研究に使用するために、張力制御式模型支持装置を開発した。本装置では、風洞測定部中央に鉛直に設置したレールに沿って摺動する模型を測定部天井に設置したトルクモータで吊り下げている。空力弾性相似模型に運動の相似性をもたせるために、本装置は模型の吊り線の張力を一定に制御する。さらに、模型が風洞測定部をはみ出すことなく、ほぼ中央付近で安定した運動をさせるために復元力とダンピング力を遠隔操作で任意に設定する機能も有している。本装置を、NAL大型低速風洞で実施した全機形態空力弾性模型の突風荷重軽減実験に使用し有効に作動することを確認した。この報告書は本装置の構成、機能、使用例について記述する。 |
| 抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
A tension-controlled model suspension system was developed which is to be used in validation study of active control technology, giving a complete aircraft model a motion degree of freedom in the NAL low speed wind tunnel. A torque motor on the tunnel ceiling suspends a model which moves along a rail vertically supported at the center of the wind tunnel test section. The system controls a cable tension constant against model motion in order to provide an aeroelastic similar model with motion similarity. Furthermore, this model makes it possible to give a restoring and a damping force arbitrarily by remote operation so that a model should fly around a center position without going out of the test section. The system was successfully used in the wind tunnel tests for gust load alleviation of a complete aircraft aeroelastic model, and its effective functions were verified. This report describes the structure, the performance, and the applications of the system. |
| ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0389-4010 |
| 資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0000593000 |
| レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TR-1299 |