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  1. コンテンツタイプ
  2. テクニカルレポート (Technical Report)
  1. 機関資料(JAXA, former ISAS, NAL, NASDA)
  2. 旧機関資料 (JAXA, former-ISAS, NAL, NASDA)
  3. 航空宇宙技術研究所(National Aeronautical Laboratory: NAL)
  4. NAL-TM

後退・前進翼型結合翼機の低速風洞試験

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/39810
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/39810
57b8af85-e515-42ca-859c-f1c1672dd144
名前 / ファイル ライセンス アクション
naltm00695.pdf naltm00695.pdf (3.7 MB)
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル 後退・前進翼型結合翼機の低速風洞試験
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 結合翼機
キーワード
主題Scheme Other
主題 後退翼
キーワード
主題Scheme Other
主題 前進翼
キーワード
主題Scheme Other
主題 水平尾翼
キーワード
主題Scheme Other
主題 六分力測定
キーワード
主題Scheme Other
主題 翼端剥離
キーワード
主題Scheme Other
主題 低速風洞試験
キーワード
主題Scheme Other
主題 可視化試験
キーワード
主題Scheme Other
主題 揚抗比
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 joined wing aircraft
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 swept back wing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 swept forward wing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 horizontal tail wing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 six component measurement
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 wing tip separation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 low speed wind tunnel
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 visualization test
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 lift to drag ratio
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
その他のタイトル(英)
その他のタイトル Low-speed wind tunnel tests on the joined-wing aircraft models
著者 藤枝, 郭俊

× 藤枝, 郭俊

藤枝, 郭俊

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伊藤, 婦美子

× 伊藤, 婦美子

伊藤, 婦美子

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岩崎, 昭人

× 岩崎, 昭人

岩崎, 昭人

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藤田, 敏美

× 藤田, 敏美

藤田, 敏美

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滝澤, 直人

× 滝澤, 直人

滝澤, 直人

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Fujieda, Hirotoshi

× Fujieda, Hirotoshi

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Ito, Fumiko

× Ito, Fumiko

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Iwasaki, Akihito

× Iwasaki, Akihito

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Fujita, Toshimi

× Fujita, Toshimi

en Fujita, Toshimi

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Takizawa, Naoto

× Takizawa, Naoto

en Takizawa, Naoto

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著者所属
航空宇宙技術研究所 新型航空機研究グループ
著者所属
航空宇宙技術研究所 新型航空機研究グループ
著者所属
航空宇宙技術研究所 新型航空機研究グループ
著者所属
航空宇宙技術研究所 新型航空機研究グループ
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory Advanced Aircraft Research Group
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory Advanced Aircraft Research Group
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory Advanced Aircraft Research Group
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory Advanced Aircraft Research Group
出版者
出版者 航空宇宙技術研究所
出版者(英)
出版者 National Aerospace Laboratory (NAL)
書誌情報 航空宇宙技術研究所資料
en : Technical Memorandum of National Aerospace Laboratory

巻 695, p. 1-19, 発行日 1996-07
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 上反角の無い、後退角付き主翼に前進角と下反角を有する水平尾翼を結合した結合翼機の空力特性を調べるために低速風洞試験を実施した。さらに後退角付き主翼の翼端剥離を遅らせるために、主翼前縁下面を丸棒を利用した簡易な整形を行い、その効果を確認する試験をした。水平尾翼幅が大きくなると上反角効果が不安定になるが、主翼が後退角のみで上反角が無い場合、上反角のある場合に比較し上反角効果はより不安定側に大きい。そして、主翼と水平尾翼の結合方法および水平尾翼翼幅が機体空力特性に大きな影響を与えることなどがわかった。また、主翼前縁下面を丸棒を利用した簡易な整形により翼端剥離が約5度遅くなり、最大揚力が増大し、揚抗比および機体全体の空力特性の改善が確認された。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This report describes the aerodynamic characteristics of the joined wing aircraft obtained by low-speed wind tunnel tests. The joined-wing aircraft consists of a swept-back (40 deg sweep angle at 25 percent chord line) main wing without a dihedral angle (0 deg) and a swept-forward horizontal tail wing (-25 deg sweep angle at 25 percent chord line) with a hedral angle of -22 deg. The tests were conducted on four types of joined-wing aircraft models. For three configurations, the ratios of horizontal tail to main wing span were employed 40 percent, 60 percent and 100 percent, respectively and the leading edge at the tip of horizontal tail was joined to the trailing edge of the main wing. In the other model, the tip of the horizontal tail with the 100 percent ratio and the main wing tip were overlapped. In addition, in order to delay the tip separation of the wing, the leading edge of the main wing of four models were improved simply by using a cylindrical bar and the effects were examined. The results indicated that the dihedral effect becomes unstable as the horizontal tail span increases and that the configuration in which the leading edge of the horizontal tail tip were joined to the wing with no overlap had better aerodynamic characteristics than the configuration with overlap. The spanwise joint location of horizontal tail significantly influenced the aerodynamic characteristics of the joined-wing aircraft. By improving the leading edge of the wing, the separation of wing tip delayed the attack angle by about 5 deg and the maximum lift coefficient and lift-to-drag ratio increased.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0452-2982
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00314334
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: AA0000673000
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: NAL TM-695
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Ver.1 2023-06-20 19:18:56.665558
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