Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
スクラムジェットエンジン燃料最適化分布に向けた検討: 質量流率との対比 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Study on Optimization of Fuel Injection Distribution in a Scramjet Engine: Comparison to Mass Flux |
著者 |
佐藤, 茂
渡邉, 孝宏
福井, 正明
宗像, 利彦
Sato, Shigeru
Watanabe, Takahiro
Fukui, Masaaki
Munakata, Toshihiko
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構宇宙輸送ミッション本部宇宙輸送系推進技術研究開発センター(JAXA) |
著者所属 |
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日立東日本ソリューションズ |
著者所属 |
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スペースサービス |
著者所属 |
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日立東日本ソリューションズ |
著者所属(英) |
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en |
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Space Transportation Propulsion Research and Development Center, Space Transportation Mission Directorate, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Hitachi East Japan Solutions |
著者所属(英) |
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en |
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Space Service |
著者所属(英) |
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en |
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Hitachi East Japan Solutions |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第45回流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2013論文集
en : JAXA Special Publication
巻 JAXA-SP-13-011,
p. 151-156,
発行日 2014-03-31
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第45回流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2013 (2013年7月4日-5日. タワーホール船堀), 東京 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
45th Fluid Dynamics Conference / Aerospace Numerical Simulation Symposium 2013 (July 4-5, 2013. Tower Hall Funabori), Tokyo, Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) has been investigating scramjet engines in Kakuda Space Center using Ram Jet Engine Test Facility (RJTF) et al. The engine tested at the flight condition of Mach 6 in RJTF showed very important characteristics depending on internal geometry. CFD has been carried out to solve the inner air flow, and some concepts for the design method have been found by the authors. This time, mass flux (density times velocity) distributions in the engine inner flow is calculated for two engine configurations. One is an engine configuration with rectangular-tailed strut which showed the good performance in the engine test at RJTF, and the other one is a virtual engine configuration with boat-tail strut which will be an improved configuration of the former. CFD results showed that the mass flux distribution is better than that of configuration with rectangular-tailed strut. Discussion on the better fuel distribution is described based on the result of mass flux distributions in the two engine configurations in this paper. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0062268027 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-13-011 |