Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
|
|
タイトル |
ラムジェットエンジン燃焼器用燃料内部冷却形保炎器の特性 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ラムジェットエンジン燃焼器 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
燃料冷却形保炎器 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
水素燃料 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ブラフボディ保炎器 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
燃料噴射方向 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
燃料空気混合 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
火炎特性 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
燃焼試験 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
流れの可視化 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ガス分析 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
LDV測定 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
レーザドップラ速度計測定 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ramjet engine combustor |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
fuel cooled flameholder |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
hydrogen fuel |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Bluff body flameholder |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
fuel injection direction |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
fuel air mixing |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
flame characteristic |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
combustion test |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
flow visualization |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
gas analysis |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
LDV measurement |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
laser Doppler velocimeter measurement |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
|
資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル(英) |
|
|
その他のタイトル |
Experimental investigation of a fuel-cooled flameholder for a ramjet engine combustor |
著者 |
黒澤, 要治
山本, 武
斉藤, 隆
田丸, 卓
Kurosawa, Yoji
Yamamoto, Takeshi
Saito, Takashi
Tamaru, Suguru
|
著者所属 |
|
|
|
航空宇宙技術研究所 原動機部 |
著者所属 |
|
|
|
航空宇宙技術研究所 原動機部 |
著者所属 |
|
|
|
航空宇宙技術研究所 熱流体力学部 |
著者所属 |
|
|
|
航空宇宙技術研究所 原動機部 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Aerospace Laboratory Aeroengine Division |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Aerospace Laboratory Aeroengine Division |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Aerospace Laboratory Thermofluid Dynamics Division |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Aerospace Laboratory Aeroengine Division |
出版者 |
|
|
出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
|
|
出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory
巻 1384,
p. 1-22,
発行日 1999-05
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
航空宇宙技術研究所では、宇宙往還機用エアブリージングエンジンに用いるラムジェットエンジン用燃焼器(以降、ラム燃焼器)の基礎研究を進めている。その研究の一環として、水素燃料内部冷却形ブラフボディ保炎器について、矩形ダクト内での燃焼試験を行った。空気の流れに対し燃料を斜め前方に噴き出すタイプ(以下G4と呼ぶ)と、下流側へ平行に噴き出すタイプ(以下G5と呼ぶ)の2種類を用いた。これらについて、火炎観察、および燃料と空気の混合を調べるためのガス分析を行った。その結果、G4については、混合はよいが条件により火炎が不安定になり吹き消える可能性があること、複数のブラフボディ保炎器を配置した時に、火炎か隣接する保炎器に到達するため、耐久性上の問題がおきることが分かった。一方、G5は火炎が広がりにくいが、ラム燃焼器に要求される作動条件範囲内では、十分に保炎が可能あることが分かった。 |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Basic studies of a ramjet engine combustor for the space plane were conducted at the National Aerospace Laboratory. This paper reports the results of experiments with hydrogen-fuel-cooled flameholders. Fuel cooling of the flameholders is necessary because the temperature of the incoming air is extremely high during high Mach number flight. Two kinds of fuel injection were tested for the flameholder; crosswise and flow-directional fuel injection. Visual observation and gas analysis of the flame showed that the former type of fuel injection made the flame unstable and caused blow-off when the combustor inlet velocity was increased to 80 m/s, possibly causing damage to the other flameholders. Flow-directional fuel injection demonstrated satisfactory performance over the required range of operation, albeit with narrow flame area. |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0389-4010 |
資料番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
資料番号: AA0001975000 |
レポート番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
レポート番号: NAL TR-1384 |