Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
菱形結合翼機4形態の低速風洞実験 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
結合翼 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
先進航空機形態 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
省エネルギー型航空機 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
新世代航空機 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
低速風洞試験 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
空力特性 |
キーワード |
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主題 |
誘導抵抗減少 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
揚抗比 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
主翼尾翼干渉 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
水平尾翼形状効果 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
上反角効果 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
前縁デバイス |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
菱形平面形翼 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
系統試験 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
後退翼 |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
joined wing |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
advanced aircraft configuration |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
energy efficient airplane |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
new generation airplane |
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Other |
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主題 |
low speed wind tunnel test |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
aerodynamic characteristic |
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en |
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Other |
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主題 |
induced drag reduction |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
lift to drag ratio |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
wing tail interference |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
horizontal tail configuration effect |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
dihedral angle effect |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
leading edge device |
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Other |
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主題 |
rhombic planform wing |
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en |
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Other |
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主題 |
parameter study |
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言語 |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
sweptback wing |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Low-speed wind tunnel tests on four types of joined-wing aircraft models |
著者 |
岩崎, 昭人
藤田, 敏美
藤枝, 郭俊
滝澤, 直人
Iwasaki, Akihito
Fujita, Toshimi
Fujieda, Hirotoshi
Takizawa, Naoto
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 新型航空機研究グループ |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 新型航空機研究グループ |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 新型航空機研究グループ |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Advanced Aircraft Research Group |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Advanced Aircraft Research Group |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Advanced Aircraft Research Group |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory
巻 1167,
p. 1-22,
発行日 1992-07
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
主翼に後退角と上反角をつけ、水平尾翼に前進角と下反角をつけて、両者を結合した菱型結合翼機は新しいタイプの航空機として風洞試験や数値解析が行われている。菱型結合翼機の基本的な空力特性を得ることを目的として、水平尾翼の翼幅および主翼との結合位置を変化させた4形態の菱型結合翼機について低速風洞試験を行った。その結果、結合翼機では主翼の吹下ろしと剥離が全機空力特性に大きな影響を与えること、ならびに、主翼と水平尾翼の翼端を重ねた形態では揚力低下や早期失速を招くことがわかった。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Low-speed wind tunnel tests were conducted on four types of joined-wing aircraft models. Various ratios of horizontal tail to wing span were employed (40 percent, 60 percent and 100 percent.), and the leading-edge at the tip of horizontal tail was joined to the trailing-edge of the wing for three configurations. In addition, in one configuration the tips of the horizontal tail and the wing were overlapped using the 100 percent ratio. The horizontal tail has minus 22 deg dihedral and minus 25 deg sweep angles (25 percent chord line). And the main wing has respectively corresponding angles of 10 deg and 40 deg. The results indicated that the area and location of horizontal tail significantly effect the aerodynamic characteristics of the joined-wing aircraft. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0389-4010 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0004184000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TR-1167 |