WEKO3
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HOPE高速飛行実証機の遷音速流解析
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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nalsp0046035.pdf (4.2 MB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | HOPE高速飛行実証機の遷音速流解析 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 飛行実証計画 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | 遷音速空力学 | |||||
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主題 | HOPE-X | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | 宇宙往還技術試験機 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | 飛行実証機 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | 遷音速流 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | ナビエ-ストークス方程式 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | TVD風上差分スキーム | |||||
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主題 | レイノルズ数平均 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | FVM | |||||
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主題 | flight demonstration program | |||||
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主題 | Pitot boom | |||||
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主題 | total variation diminishing upwind scheme | |||||
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主題 | Navier Stokes equation | |||||
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主題 | TVD upwind scheme | |||||
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主題 | CFD | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | computational fluid dynamics | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Numerical simulation of transonic flows about HOPE for high-speed flight demonstration | |||||
著者 |
伊藤, 良三
× 伊藤, 良三× 山本, 行光× Ito, Ryozo× Yamamoto, Yukimitsu |
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著者所属 | ||||||
大興電子通信 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Daiko Denshi Tsushin Ltd | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
National Aerospace Laboratory | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料 en : Special Publication of National Aerospace Laboratory 巻 46, p. 187-192, 発行日 2000-12 |
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 航空宇宙技術研究所 7-9 Jun. 2000 東京 日本 | |||||
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | National Aerospace Laboratory 7-9 Jun. 2000 Tokyo Japan | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 無人往還機HOPE-X(宇宙往還技術機)の遷音速空力特性を調べるための高速飛行実証プログラムを計画した。この計画で使用される飛行実証機には、機首先端にADS(空気データシステム)のためのピトーブームが取り付けられた。この計画の準備として、ピトーブームの空力的影響を評価するために、この飛行実証機周囲の遷音速流の数値シミュレーションを行った。ここで使用したCFD(計算流体力学)コードは風上TVD(全変動減少)スキームを適用したFVM法(有限体積法)を使って差分化した、レイノルズ数平均化ナビエ-ストークス方程式に基づいている。ここで使用した計算格子は、4個のブロックからなるマルチブロック構造格子で、格子点の総数は約60万である。CFDシミュレーションの結果はピトーブームの空力的影響が非常に小さいことを示している。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | A high-speed flight demonstration program has been planned to investigate transonic aerodynamic characteristics of the HOPE-X (H-2 Orbiting Plane-Experimental) unmanned re-entry vehicle. The flight demonstrator used in this program has a Pitot-boom for ADS (Air Data System) on its nose-tip. As a preparation for this program, numerical simulations of transonic flows about this flight demonstrator were executed in order to estimate the aerodynamic effect of the Pitot-boom. The CFD (Computational Fluid Dynamics) code used here is based on Reynolds averaged Navier-Stokes equations discretized using an FVM (Finite Volume Method) with a TVD (Total Variation Diminishing) upwind scheme. The computational grids used here are multi-block structured ones consisting of four blocks. Total number of the grid-points is about 0.6 millions. The CFD results show that the aerodynamic effect of Pitot-boom is very small. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0289-260X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10097345 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0028635035 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL SP-46 |