Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Transition measurement on the natural laminar flow wing of the non-powered experimental airplane for supersonic transport |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
eng |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
超音速輸送機 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
無推力実験機 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
自然層流翼 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
乱流境界層 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
遷移点 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
翼弦 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
直交流不安定性 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
最適圧力分布 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
圧縮性境界層 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
遷移測定 |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
supersonic transport |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
nonpowered experimental airplane |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
natural laminar flow wing |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
turbulent boundary layer |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
transition point |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
wing chord |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
crossflow instability |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
optimum pressure distribution |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
compressible boundary layer |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
transition measurement |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル |
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その他のタイトル |
超音速輸送機向け無推力実験機の自然層流翼上の遷移測定 |
著者 |
杉浦, 裕樹
吉田, 憲司
徳川, 直子
高木, 正平
西沢, 啓
Sugiura, Hiroki
Yoshida, Kenji
Tokugawa, Naoko
Takagi, Shohei
Nishizawa, Akira
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory
巻 48T,
p. 51-54,
発行日 2000-12
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
航空宇宙技術研究所 27-29 Sept.2000 東京 日本 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
National Aerospace Laboratory 27-29 Sept.2000 Tokyo Japan |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
超音速輸送機を目的とした無推力実験機の自然層流翼上の遷移測定をマッハ数2.0と1.2で行った。翼弦沿いに設置した熱フィルム流速計に対する出力信号の振幅中の摂動増加が層流から乱流境界層への遷移を示す。熱フィルム流速計およびPreston管による測定結果は遷移点が翼の半弦の下流に位置していることを明らかにした。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Transition measurement on the natural laminar flow wing of non-powered experimental airplane for supersonic transport was conducted at Mach 2.0 and 1.2. Increase of perturbation in amplitude of output signals for hot-films placed along the wing chord indicates transition from laminar to turbulent boundary layer. Results by hot-film and Preston tubes proved that transition point is located downstream of the half chord of the wing. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0028637019 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-48T |