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  1. コンテンツタイプ
  2. テクニカルレポート (Technical Report)
  1. 機関資料(JAXA, former ISAS, NAL, NASDA)
  2. 旧機関資料 (JAXA, former-ISAS, NAL, NASDA)
  3. 航空宇宙技術研究所(National Aeronautical Laboratory: NAL)
  4. NAL-SP

設計における数値解析の活用について(その8): 超音速機用混合圧縮インテーク

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/43452
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/43452
62573e08-24b0-4860-be51-5523481ba55d
名前 / ファイル ライセンス アクション
nalsp0014019.pdf nalsp0014019.pdf (475.4 kB)
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル 設計における数値解析の活用について(その8): 超音速機用混合圧縮インテーク
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
その他のタイトル(英)
その他のタイトル The Role of Computational Fluid Dynamics in Aeronautical Engineering (8) -A Mixed Compression Inlet for a Supersonic Airplane-
著者 藤本, 朗

× 藤本, 朗

藤本, 朗

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丹羽, 伸夫

× 丹羽, 伸夫

丹羽, 伸夫

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沢田, 恵介

× 沢田, 恵介

沢田, 恵介

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Fujimoto, Akira

× Fujimoto, Akira

en Fujimoto, Akira

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Niwa, Nobuo

× Niwa, Nobuo

en Niwa, Nobuo

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Sawada, Keisuke

× Sawada, Keisuke

en Sawada, Keisuke

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著者所属
川崎重工業株式会社岐阜技術研究所
著者所属
川崎重工業株式会社ジェットエンジン事業部
著者所属
東北大学流体科学研究所
著者所属(英)
en
Gifu Technical Institute Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
著者所属(英)
en
Jet Engine Division Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
著者所属(英)
en
Institute of Fluid Science Tohoku University
出版者
出版者 航空宇宙技術研究所
出版者(英)
出版者 National Aerospace Laboratory(NAL)
書誌情報 航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory SP-14

巻 14, p. 121-126, 発行日 1990-11
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 A numerical investigation on a supersonic mixed-compression inlet is carried out. The inlet is designed for Mach 2.5 by applying the Method of Characteristics. Realistic ramp bleed and throat bypass systems are simulated by a two-dimensional, finite volume, multi-block TVD Navier-Stokes code. From the calculations, the role of ramp bleed and throat bypass systems are revealed. And the mechanism of improving the pressure recovery ahead of an inlet "unstart" is found for the first time in detail. The results also show that the throat gap, or slot, constructs an optimum equivalent wall configuration automatically by the flow conditions around the systems. This noteworthy result can be obtained because of the great advantage of the CFD approach.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0289-260X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10097345
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: NALSP0014019
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: NAL SP-14
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Ver.1 2023-06-20 22:14:27.369276
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