Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
軽量ジェットエンジンJR220の燃焼器 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Combustor of Lightweight Research Turbojet NAL-JR-220 |
著者 |
鈴木, 邦男
石井, 浅五郎
江口, 邦久
井上, 利昭
SUZUKI, Kunio
ISHII, Asagoro
EGUCHI, Kunihisa
INOUE, Toshiaki
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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石川島播磨重工 |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory(NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所資料
en : Technical Memorandum of National Aerospace Laboratory
巻 193,
p. 26,
発行日 1971-01
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抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
JR 220,a simple lift engine, is composed of a relatively low pressure ratio,high flow rate compressor and a high temperature uncooled turbine. For the combustor, high combustion loading and considerable temperature-rise are necessary to maintain the engine performance. The authors have designed an annular-type combustor consisting of 20 fuel nozzles (duple-type swirl atomizer), air swirlers and shrouded primary combustion zone. The sizes and shapes of the combustor were estimated from a practical design method offered by the authors. As a partial improvement of the liner-air-hole arrangement and of the shroud configration, the combustor showed adequate performance as follows: (1) Maximum combustion loading obtained was 1.3 x 108 kcal/m3b atm with a pressure. loss factor of 16 at nearly atmospheric pressure. (2) Combustor exit temperature distribution factor was of the order of 0.25 at maximum temperature-rise. (3) Exit smoke and exhaust odor were almost undetectable during combustion tests under usual the -engine operating conditions. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0452-2982 |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00314334 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: NALTM0193000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TM-193 |