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アイテム
軽量ジェットエンジンJR220の燃焼器
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/43777
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/4377792f34895-4589-4c81-8eb2-f17b3a6081e0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||||||||||||||||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | 軽量ジェットエンジンJR220の燃焼器 | |||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||||||||||||||
その他のタイトル(英) | ||||||||||||||||||||||
その他のタイトル | Combustor of Lightweight Research Turbojet NAL-JR-220 | |||||||||||||||||||||
著者 |
鈴木, 邦男
× 鈴木, 邦男
× 石井, 浅五郎
× 江口, 邦久
× 井上, 利昭
× SUZUKI, Kunio
× ISHII, Asagoro
× EGUCHI, Kunihisa
× INOUE, Toshiaki
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著者所属 | ||||||||||||||||||||||
航空宇宙技術研究所原動機部 | ||||||||||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||||||||||
航空宇宙技術研究所原動機部 | ||||||||||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||||||||||
航空宇宙技術研究所原動機部 | ||||||||||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||||||||||
石川島播磨重工 | ||||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||||||||||||||||||
出版者(英) | ||||||||||||||||||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory(NAL) | |||||||||||||||||||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所資料 en : Technical Memorandum of National Aerospace Laboratory 巻 193, p. 26, 発行日 1971-01 |
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抄録(英) | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||
内容記述 | JR 220,a simple lift engine, is composed of a relatively low pressure ratio,high flow rate compressor and a high temperature uncooled turbine. For the combustor, high combustion loading and considerable temperature-rise are necessary to maintain the engine performance. The authors have designed an annular-type combustor consisting of 20 fuel nozzles (duple-type swirl atomizer), air swirlers and shrouded primary combustion zone. The sizes and shapes of the combustor were estimated from a practical design method offered by the authors. As a partial improvement of the liner-air-hole arrangement and of the shroud configration, the combustor showed adequate performance as follows: (1) Maximum combustion loading obtained was 1.3 x 108 kcal/m3b atm with a pressure. loss factor of 16 at nearly atmospheric pressure. (2) Combustor exit temperature distribution factor was of the order of 0.25 at maximum temperature-rise. (3) Exit smoke and exhaust odor were almost undetectable during combustion tests under usual the -engine operating conditions. | |||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 0452-2982 | |||||||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | AN00314334 | |||||||||||||||||||||
資料番号 | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||
内容記述 | 資料番号: NALTM0193000 | |||||||||||||||||||||
レポート番号 | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||
内容記述 | レポート番号: NAL TM-193 |