Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
パルスデトネーション型マイクロ波ロケットのリード弁をもちいた吸気機構の解析 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Analytical Study on Air-breathing Performance of Pulsed Detonation Type Microwave Rocket with Reed Valve System |
著者 |
福成, 雅史
山口, 敏和
葛山, 浩
小紫, 公也
荒川, 義博
Fukunari, Masafumi
Yamaguchi, Toshikazu
Katsurayama, Hiroshi
Komurasaki, Kimiya
Arakawa, Yoshihiro
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著者所属 |
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山口大学 |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属 |
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山口大学 |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属 |
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東京大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Yamaguchi University |
著者所属(英) |
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University of Tokyo |
著者所属(英) |
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Yamaguchi University |
著者所属(英) |
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University of Tokyo |
著者所属(英) |
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en |
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University of Tokyo |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構 |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第43回流体力学講演会: 航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2011論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of 43rd Fluid Dynamics Conference / Aerospace Numerical Simulation Symposium 2011
巻 JAXA-SP-11-015,
p. 33-36,
発行日 2012-03-30
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第43回流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2011 (2011年7月7日-8日. 早稲田大学国際会議場) 東京 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
43rd Fluid Dynamics Conference / Aerospace Numerical Simulation Symposium 2011 (July 7-8, 2011. Waseda University, International Conference Center), Tokyo Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
An air-breathing beamed energy propulsion rocket, "Microwave Rocket" has been proposed as a low cost launch system. The rocket is driven by a microwave beam radiated from the ground. Atmospheric air is used as a propellant in the pulsed engine. In order to improve its thrust performance, an air-breathing mechanism using reed values is under development. Ambient air is taken into the thruster through the reed valves. The air flow rate through the reed valves was computed and an air-breathing performance was evaluated in term of Partial Filling Rate, PFR. As a result, a 10 to 15-fold increase in thrust is predicted compared with the case without reed valves. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0065207006 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-11-015 |