Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
フアン駆動用四段低圧タービン(LT-10C)の空力性能試験 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Experimental Estimation of Aerodynamic Overall Performance of a Fan-drive Four-stage Turbine(LT-10C) |
著者 |
山本, 孝正
高原, 北雄
能瀬, 弘幸
臼井, 弘
三村, 富嗣雄
井上, 重雄
YAMAMOTO, Atsumasa
TAKAHARA, Kitao
NOSE, Hiroyuki
USUI, Hiroshi
MIMURA, Fujio
INOUE, Shigeo
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory(NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所資料
en : Technical Memorandum of National Aerospace Laboratory
巻 286,
p. 33,
発行日 1975-10
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
通商産業省工業技術院の大型工業技術研究開発制度「航空機用ジェットエンジンの研究開発」の一環として試作エンジンFJR710/10の先行試験用4段低圧タービン(呼称LT-10C)の空力性能を調べる試験を行なった。本報告は上記ファンエンジンのファン駆動用低圧タービンについて,10,500KWの8段軸流圧縮機からの非加熱空気をタービンの作動流体として用い,かつタービンの出口圧を減圧状態にして実験を行い,本低圧タービンの空力性能を詳細に調べた結果である。本実験はタービンの全体性能とタービン入口および出口での内部流動に関するものに分けることができる。この結果,全体性能としては設計計画値を充分満足する性能を示すことがわかった。また得られた実験結果を実機時との作動状態のちがいを考慮して,エンジンテスト結果とも比較した。一方,内部流動の実験からは今後のタービンの設計の設計に関する資料を得た。また,これら全体性能および内部流動の実験結果は二種の計算方法による計算値と比較し,検討した。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In order to estimate overall aerodynamic. performance of a fan-drive four-stage turbine for application to the FJR 710/10 engine, a cold air test was conducted and the results are presented, using various expressions to show several aspects of the turbine characteris-tics. The present four-stage turbine worked well in a wide range of expansion ratios and turbine speeds, and the design point requirements were almost fulfilled. A comparison between the experimental results and those by an engine test was made, considering Reynolds-number corrections. The overall experimental performance of the cold-air test was also compared with the results by one dimensional and two dimensional turbine performance prediction methods. Agreements of these predicted performances with the experiment were satis-factory enough near the engine operating line. Some detailed surveys of the turbine inlet and outlet gas conditions were made and these results were also compared with the predicted results. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0452-2982 |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00314334 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: NALTM0286000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TM-286 |