Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
小型溝構造液水冷却燃焼器の研究(第3報)(大型燃焼器との関連性) |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
A Study of Liquid Hydrogen Cooled LO2/LH2 Rocket Combustor with Channel Wall Construction |
著者 |
新野, 正之
熊川, 彰長
八柳, 信之
五味, 広美
鈴木, 昭夫
坂本, 博
佐々木, 正樹
柳川, 孝二
NIINO, Masayuki
KUMAKAWA, Akinaga
YATSUYANAGI, Nobuyuki
GOMI, Hiromi
SUZUKI, Akio
SAKAMOTO, Hiroshi
SASAKI, Masaki
YANAGAWA, Koji
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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宇宙開発事業団 |
著者所属(英) |
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en |
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Kakuda Branch Office, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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Kakuda Branch Office, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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Kakuda Branch Office, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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Kakuda Branch Office, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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Kakuda Branch Office, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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Kakuda Branch Office, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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Kakuda Branch Office, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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National Space Development Agency of Japan(NASDA) |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory(NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory TR-767
巻 767,
p. 25,
発行日 1983-07
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抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
This is the final report on “A Study of Liquid Hydrogen Cooled LO2/LH2 Rocket Combustor”which has been conducted as a NAL-NASDA joint research program since 1977. Heretofore, an experimental investigation was conducted to determine the cooling characteristics of LH2 and combustion efficiency characteristics by using a sub-sized combustor with channel wall construction. In this report thermo-hydraulic behavior of the coolant in the channels of the combustor was investigated by using an improved combustor. The following conclusions are based on studies of two combustors. 1)Liquid hydrogen heat transfer correlations including the asymmetric heating effects were derived. These empirical equtions were able to predict over 95% of all the present experimental data within ±20% errors. 2)The correlation for the characteristic velocity efficiency was empirically derived. The equation succeeded in correlating all data within ±2% errors. To verify the usefulness of these results, the relationships between the present subsized combustors and the full-sized“LE-5”engine, were discussed. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0389-4010 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: NALTR0767000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TR-767 |