Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Investigation of Fluid Dynamic Performance of LE-7 Liquid Oxygen Pump |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
eng |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル |
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その他のタイトル |
LE-7用液酸ポンプの試作研究 |
著者 |
山田, 仁
渡辺, 義明
吉田, 誠
長谷川, 敏
上條, 謙二郎
YAMADA, Hitoshi
WATANABE, Yoshiaki
YOSHIDA, Makoto
HASEGAWA, Satoshi
KAMIJO, Kenjiro
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属(英) |
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en |
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Kakuda Branch Office, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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Kakuda Branch Office, National Aerospace Laboratory(NAL) |
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Kakuda Branch Office, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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Kakuda Branch Office, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Kakuda Branch Office, National Aerospace Laboratory(NAL) |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory(NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory TR-1020
巻 1020,
p. 10,
発行日 1989-04
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抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The development of a large launch vehicle (H-II)started in 1985. The first stage of the launch vehicle uses a liquid oxygen/hydrogen engine (LE-7), which generates 1,180 KN in thrust with a two-stage combustion cycle. The liquid oxygen turbopump consists of a main pump, a preburner pump and a single stage turbine. The design rotational speed is 20,000 rpm and the delivery pressure of the main pump is 20.3 MPa and that of the preburner pump is 31.7 MPa. The flow rate is 229.1 kg/s and NPSH is 30 m. These high rotational speed, large flow rate and low suction pressure require combination of a cavitating inducer and a main impeller. In order to design a high pressure delivery pump with a high pump efficiency, it is necessary to analyze the pump blade passage flows in detail, using a three dimensional flow analysis method. This paper describes the initial design of the liquid oxygen pump of the LE-7 engine and also presents the results of some experiments which were carried out using liquid oxygen and liquid nitrogen as the pump fluid, at the turbopump test facility of the National Aerospace Laboratory, Kakuda Branch. The predicted pump head coefficient was in reasonable agreement with the experimental results considering the pump efficiency. Furthermore, we developed a method which calculates blade shapes correctly, and it was very useful in analyzing flows in impeller blade passages. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0389-4010 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: NALTR1020000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TR-1020 |