Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2020-02-04 |
タイトル |
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タイトル |
スクラムジェットエンジン性能向上に関する試み: 燃料当量比分布の改善 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
A Trial for Scramjet Engine Performance Improvement: Improvement for Fuel Equivalence Ratio Distribution |
著者 |
佐藤, 茂
福井, 正明
宗像, 利彦
渡邉, 孝宏
髙橋, 正晴
Sato, Shigeru
Fukui, Masaaki
Munakata, Toshihiko
Watanabe, Takahiro
Takahashi, Masaharu
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構角田宇宙センター(JAXA)(KSPC) |
著者所属 |
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株式会社スペースサービス |
著者所属 |
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株式会社日立ソリューションズ東日本 |
著者所属 |
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株式会社日立ソリューションズ東日本 |
著者所属 |
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株式会社日立ソリューションズ東日本 |
著者所属(英) |
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en |
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Kakuda Space Center, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(KSPC) |
著者所属(英) |
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en |
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Space Service Co., Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Hitachi Solutions East Japan, Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Hitachi Solutions East Japan, Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Hitachi Solutions East Japan, Ltd. |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第51回流体力学講演会/第37回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of the 51st Fluid Dynamics Conference / the 37th Aerospace Numerical Simulation Symposium
巻 JAXA-SP-19-007,
p. 99-106,
発行日 2020-02-04
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第51回流体力学講演会/第37回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム (2019年7月1日-3日. 早稲田大学早稲田キャンパス国際会議場), 新宿区, 東京 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
51st Fluid Dynamics Conference / the 37th Aerospace Numerical Simulation Symposium (July 1-3, 2019. International Conference Center, Waseda University), Shinjuku-ku, Tokyo, Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Japan Aerospace Exploration Agency has been investigating scramjet engines in Kakuda Space Center using RamJet Engine Test Facility et al. The engine tested at the flight condition of Mach 6 showed very steep fuel distribution. The fuel injected from the vertical injector on the side wall stays near the side wall and the tap wall along the engine. The steep fuel distribution is an obstacle for the engine performance completion. In order to solve the problem, the authors are focusing the influence of cowl shock wave and strut shock wave on the engine flow field to search the engine flow field detail by using CFD. In this paper the authors describe results of consideration on the cause of fuel distribution difference between the calculation and the engine test. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSNONLINE |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2433-2232 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA1930011005 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-19-007 |