Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2020-02-04 |
タイトル |
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タイトル |
高解像度DDESによる低速バフェット解析 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
High-Resolution Delayed-Detached-Eddy-Simulation HR-DDES on Low Speed Buffet |
著者 |
北村, 圭一
小川, 優
瀧本, 浩之
金森, 正史
橋本, 敦
Kitamura, Keiichi
Ogawa, Suguru
Takimoto, Hiroyuki
Kanamori, Masashi
Hashimoto, Atsushi
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著者所属 |
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横浜国立大学 |
著者所属 |
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横浜国立大学 |
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横浜国立大学 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属(英) |
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Yokohama National University |
著者所属(英) |
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Yokohama National University |
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Yokohama National University |
著者所属(英) |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第51回流体力学講演会/第37回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of the 51st Fluid Dynamics Conference / the 37th Aerospace Numerical Simulation Symposium
巻 JAXA-SP-19-007,
p. 125-134,
発行日 2020-02-04
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第51回流体力学講演会/第37回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム (2019年7月1日-3日. 早稲田大学早稲田キャンパス国際会議場), 新宿区, 東京 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
51st Fluid Dynamics Conference / the 37th Aerospace Numerical Simulation Symposium (July 1-3, 2019. International Conference Center, Waseda University), Shinjuku-ku, Tokyo, Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The Delayed Detached-Eddy-Simulation [Spalart et al., Theor. Comput. Fluid Dyn. 2006] has been improved [coined as “HR (High-Resolution)-DDES”], and applied to an unsteady turbulence simulation of a low speed buffet around a whole aircraft (NASA Common Research Model). The HR-DDES is not a single turbulence model. It is instead a framework comprised of DDES with calibrated turbulence model coefficients and improved LES (Large-Eddy-Simulation) / RANS (Reynolds-Averaged-Navier-Stokes) transition. As a result, the pressure distributions over the main wing are dramatically improved especially at 13.1% cross-section from the center-plane. The HR-DDES serves as a good alternative to the conventional counterpart for practitioners/users/aeronautical engineers without major coding or code modifications. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSNONLINE |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2433-2232 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA1930011009 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-19-007 |