Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2020-02-04 |
タイトル |
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タイトル |
RANS評価に基づく空力: 飛行連成計算による超音速旅客機の着陸飛行経路最適化 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Landing Trajectory Optimization of a Supersonic Transport by Aerodynamics and Flight Dynamics Interaction Analysis based on RANS Estimation |
著者 |
最所, 諒大
金崎, 雅博
山田, 祐輔
Saisho, Ryota
Kanazaki, Masahiro
Yamada, Yusuke
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著者所属 |
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首都大学東京 |
著者所属 |
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首都大学東京 |
著者所属 |
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首都大学東京 |
著者所属(英) |
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en |
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Tokyo Metropolitan University |
著者所属(英) |
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Tokyo Metropolitan University |
著者所属(英) |
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Tokyo Metropolitan University |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第51回流体力学講演会/第37回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of the 51st Fluid Dynamics Conference / the 37th Aerospace Numerical Simulation Symposium
巻 JAXA-SP-19-007,
p. 149-156,
発行日 2020-02-04
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第51回流体力学講演会/第37回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム (2019年7月1日-3日. 早稲田大学早稲田キャンパス国際会議場), 新宿区, 東京 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
51st Fluid Dynamics Conference / the 37th Aerospace Numerical Simulation Symposium (July 1-3, 2019. International Conference Center, Waseda University), Shinjuku-ku, Tokyo, Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
A genetic algorithm (GA) which is a meta-heuristic approach was applied to optimize the landing flight path of a delta-winged supersonic transport (SST). However, at low speeds, particularly during take-off and landing, a complex flow field surrounds the delta wing. This phenomenon requires time-series control optimization that yields an optimum control sequence by aerodynamic - flight dynamics with high-fidelity computational fluid dynamics to evaluate the flight path with the complex flow field. To this end, we presented an efficient flight simulation based on Kriging-model-assisted aerodynamic estimation to carry out the global optimization via a GA. After establishing the efficient aerodynamics-flight dynamics optimization, we constructed the design of the flight and control sequence for the time-series optimization of an effective SST landing. Several solutions that provide an allowable SST landing performance, along with the knowledge on optimum flight and control sequence, are presented herein. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSNONLINE |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2433-2232 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA1930011012 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-19-007 |