Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2021-02-08 |
タイトル |
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タイトル |
スクラムジェットエンジン性能向上に関する試み: 剥離と燃料当量比分布 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Trial for Performance Improvement of Scramjet Engine: Flow Separation and Fuel Equivalence Ratio Distribution |
著者 |
佐藤, 茂
福井, 正明
宗像, 利彦
渡邉, 孝宏
髙橋, 正晴
SATO, Shigeru
FUKUI, Masaaki
MUNAKATA, Toshihiko
WATANABE, Takahiro
TAKAHASHI, Masaharu
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構角田宇宙センター(JAXA)(KSPC) |
著者所属 |
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株式会社スペースサービス |
著者所属 |
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株式会社日立ソリューションズ東日本 |
著者所属 |
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株式会社日立ソリューションズ東日本 |
著者所属 |
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株式会社日立ソリューションズ東日本 |
著者所属(英) |
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en |
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Kakuda Space Center, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(KSPC) |
著者所属(英) |
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en |
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Space Service Co., Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Hitachi Solutions East Japan, Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Hitachi Solutions East Japan, Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Hitachi Solutions East Japan, Ltd. |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2020オンライン論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of Fluid Dynamics Conference / Aerospace Numerical Simulation Symposium 2020 Online
巻 JAXA-SP-20-008,
p. 119-128,
発行日 2021-02-08
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2020オンライン (2020年9月28日-30日. 日本航空宇宙学会 : 宇宙航空研究開発機構(JAXA)オンライン会議) |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Fluid Dynamics Conference / Aerospace Numerical Simulation Symposium 2020 Online (September 28-30, 2020. The Japan Society for Aeronautical and Space Sciences : Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA), Online meeting) |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Japan Aerospace Exploration Agency has been investigating scramjet engines in Kakuda Space Center using RamJet Engine Test Facility and another facility. The engine tested at the flight condition of Mach 6 showed very steep fuel distribution. The fuel injected from the vertical injector on the side wall stays near the side wall and the tap wall along the engine. The steep fuel distribution is an obstacle for the engine performance completion. In order to solve the problem, the authors are focusing on the cowl shock wave influence having on the fuel distribution. In this paper the authors describe results of fuel distribution derived from combustion calculation to compare with the test result. Some disagreement is found and considered to be caused by capturing flow separation in the calculation, though the separation promotes fuel mixing and combustion. The mixing process is shown. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSNONLINE |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2433-2232 |
著者版フラグ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA2030013016 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-20-008 |