Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2021-02-10 |
タイトル |
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タイトル |
Ammonium Dinitramide系低毒性推進剤の微粒化特性改善手法の検討 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Ammonium Dinitramide |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Monopropellant |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Thruster |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Injector |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Atomization |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
ID登録 |
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ID登録 |
10.20637/00047348 |
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ID登録タイプ |
JaLC |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Study on Improvement of Atomization Characteristics of Ammonium Dinitramide Based Green Propellant |
著者 |
伊藤, 尚義
尾松, 来基
半澤, 佳祐
勝身, 俊之
門脇, 敏
ITO, Hisayoshi
OMATSU, Raiki
HANZAWA, Keisuke
KATSUMI, Toshiyuki
KADOWAKI, Satoshi
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著者所属 |
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長岡技術科学大学 |
著者所属 |
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長岡技術科学大学 |
著者所属 |
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長岡技術科学大学 |
著者所属 |
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長岡技術科学大学 |
著者所属 |
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長岡技術科学大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Nagaoka University of Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Nagaoka University of Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Nagaoka University of Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Nagaoka University of Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Nagaoka University of Technology |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構研究開発報告: 高エネルギー物質研究会: 令和2年度研究成果報告書
en : JAXA Research and Development Report: Technical Report of The Research Activity for High Energy Materials (2020)
巻 JAXA-RR-20-007,
p. 5-8,
発行日 2021-02-10
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
近年,ヒドラジンを代替する低毒性一液推進剤候補としてアンモニウムジニトラミド(ADN)を基材としたイオン液体が注目を集めている.イオン液体はその高密度,高比推力,低毒性からヒドラジンに代わる一液推進剤として有望であるが,高粘度であるため微粒化が困難であり,点火特性や燃焼特性に課題があるため実用化には至っていない.本研究では,ADN系イオン液体に添加物を加えることで粘度を低下させ,微粒化特性を改善することを試み,性能低下を最低限に抑えつつ粘度を低下させられる添加物についての検討と,そのために必要な粘度測定実験およびCEA による化学平衡計算を行った. |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In recent years, energetic ionic liquid based ammonium dinitramide (ADN) is drawing attention as green monopropellant alternate of hydrazine. Energetic ionic liquid is promising new monopropellant because it has high density, high specific impulse, and low toxicity. However, it is difficult to atomize due to its high viscosity. Therefore, it has ignition and combustion characteristics issue and not in practical use. In this study, we tried adding an additive to decrease viscosity of ADN-based energetic ionic liquid to improve its atomization characteristics. Viscosity measurement and chemical calculation by NASA CEA were performed to find suitable additive material for ADN-based green propellant. As a result, it is found that 20 wt% of methanol is suitable for additive because of viscosity, atomization characteristics, and exhaust characteristics velocity. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSNONLINE |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2433-2216 |
著者版フラグ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA2030016002 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-RR-20-007 |