Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
低Re数でのNACA0012翼上に見られる層流剥離・剥離泡を伴う流れ場 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Flow Field Phenomena Contains Laminar Separation and Separation Bubble on NACA0012 Airfoil at Low Reynolds Numbers |
著者 |
大竹, 智久
中江, 雄亮
村松, 旦典
本橋, 龍郎
Otake, Tomohisa
Nakae, Yusuke
Muramatsu, Akinori
Motohashi, Tatsuo
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著者所属 |
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日本大学理工学部 |
著者所属 |
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トヨタ自動車 |
著者所属 |
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日本大学理工学部 |
著者所属 |
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日本大学理工学部 |
著者所属(英) |
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en |
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College of Science and Technology, Nihon University |
著者所属(英) |
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en |
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TOYOTA MOTOR |
著者所属(英) |
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en |
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College of Science and Technology, Nihon University |
著者所属(英) |
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en |
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College of Science and Technology, Nihon University |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構 |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第42回流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2010 論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of 42nd Fluid Dynamics Conference / Aerospace Numerical Simulation Symposium 2010
巻 JAXA-SP-10-012,
発行日 2011-02-28
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第42回流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2010 (2010年6月24日-25日. 米子コンベンションセンター BiG SHiP) |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
42nd Fluid Dynamics Conference / Aerospace Numerical Simulation Symposium 2010 (June 24-25, 2010. Yonago Convention Center BiG SHiP), Yonago, Tottori Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
We carried out flow measurements using a CTA hot-wire anemometer to clarify flow field phenomena contains laminar separation and separation bubble on NACA0012 airfoil at three low Reynolds numbers; Re = 10,000, 30,000 and 50,000. A laminar separation region was observed on the airfoil near the trailing edge when the angle of attack was nearly 0.0 deg. at all Reynolds numbers. The instability of the laminar separation region induced the growth of turbulent intensity in the separated shear layer on the airfoil. The growth of turbulent intensity caused a reattachment of the separated boundary layer on the airfoil surface, and a separation bubble formed on the airfoil. The separation bubble observed over a rather wide range of angle of attack until the maximum lift coefficient was reached at Re = 30,000 and 50,000. However, the separation bubble was also observed in the narrow range of angle of attack of from 7.0 deg. to 8.0 deg. at Re = 10,000. The flow field phenomena on the airfoil at Re = 10,000 shows that the laminar separation region extended with the movement of the separation point, and the separated shear layer was detached from the airfoil surface until the maximum lift coefficient was reached. This difference of flow field phenomena on the airfoil, the changing process of flow pattern from laminar separation region to separation bubble depended on the Reynolds numbers, might play an essential role in the performance of the airfoil at low Reynolds numbers consequently. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0064967049 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-10-012 |