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アイテム
トータルインパルス 100kN・ s級ハイブリッドロケットの打ち上げ試験と飛行シミュレーション
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/49466
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/49466234079df-4c3b-4c97-aa99-77f01c4dc682
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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SA6000184010.pdf (661.1 kB)
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Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
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公開日 | 2023-05-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | トータルインパルス 100kN・ s級ハイブリッドロケットの打ち上げ試験と飛行シミュレーション | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Total Impulse 100kNs Class Hybrid Rocket and Flight Simulation | |||||
著者 |
ウイ, ヤンイ
× ウイ, ヤンイ× 高野, 敦× 喜多村, 竜太× OOI, Yenyi× TAKANO, Atsushi× KITAMURA, Ryuta |
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著者所属 | ||||||
値 | 神奈川大学 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 神奈川大学 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 神奈川大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kanagawa University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kanagawa University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kanagawa University | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS) | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)(ISAS) | |||||
書誌情報 |
令和4年度宇宙輸送シンポジウム: 講演集録 en : Proceedings of Space Transportation Symposium FY2022 発行日 2023-01 |
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 令和4年度宇宙輸送シンポジウム(2023年1月12日-13日. 宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS)) , 相模原市, 神奈川県 | |||||
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Space Transportation Symposium FY2022 (January 12-13, 2023. Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(ISAS)), Sagamihara, Kanagawa Japan | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The flight simulation before launching was done by using data from wind forecast. The plan was use one wind data of the past for the flight simulation and got a prediction of highest height achieve at 23km, but during the flight test by using the data from wind forecast to simulate the area of falling, we had to drop the angle of launch from 85° at the beginning to 72°, the prediction of highest height achieve drops from 22km to 4km to make it fall into the area planned. After the flight test, highest height achieved was 3.7km, which was lower than expected, so another flight simulation with reconsideration for the drag coefficient is needed. | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: SA6000184010 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | STCP-2022-010 |