Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Observation of the feedback loop associated with airfoil trailing-edge noise |
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言語 |
en |
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言語 |
eng |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
空力騒音 |
キーワード |
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主題 |
翼型 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
後縁部 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
境界層 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
音圧 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
トルミーン-シュリヒティング波 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
周波数解析 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
速度分布 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
分散粗さ |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
aerodynamic noise |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
airfoil |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
trailing edge |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
boundary layer |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
sound pressure |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
Tollmien-Schlichting wave |
キーワード |
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Other |
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主題 |
frequency analysis |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
velocity distribution |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
distributed roughness |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者 |
小西, 康郁
高木, 正平
Konishi, Yasufumi
Takagi, Shohei
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Aerospace Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency Institute of Aerospace Technology |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構 |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 境界層遷移の解明と制御研究会講演論文集 第40回
en : JAXA Special Publication: Proceedings of the 40th JAXA Workshop on Investigation and Control of Boundary-Layer Transition
巻 JAXA-SP-07-026E,
p. 61-64,
発行日 2008-02-29
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抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
It is well known that acoustic noise emanated from an airfoil trailing edge is discrete. The mechanism on why the noise becomes discrete and how the frequency is selected remains unclear. To reveal the mechanism, the boundary layer near the trailing edge on the pressure side was artificially disturbed with the use of distributed roughness elements. As a result, the separation is swept away and an acoustic sound is suppressed. The experimental results indicate that the frequency of trailing-edge noise is determined in separation region where mean velocity distribution has an inflection point accompanying reverse flow. These are necessary conditions for absolute instability. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0063908019 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-07-026E |