Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Numerical analysis of helicopter BVI noise in turning flight |
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言語 |
en |
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eng |
キーワード |
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主題Scheme |
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主題 |
ヘリコプタ |
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主題 |
BVI騒音 |
キーワード |
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主題 |
翼渦干渉 |
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主題 |
騒音低減 |
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主題 |
飛行試験 |
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主題 |
マイクロフォン |
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主題 |
計算流体力学 |
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主題 |
実験機 |
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主題 |
飛行シミュレーション |
キーワード |
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主題 |
飛行条件 |
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en |
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主題 |
helicopter |
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en |
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Other |
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主題 |
BVI noise |
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en |
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主題 |
blade-vortex interaction |
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en |
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Other |
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主題 |
noise reduction |
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Other |
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主題 |
flight test |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
microphone |
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Other |
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主題 |
computational fluid dynamics |
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主題 |
research aircraft |
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Other |
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主題 |
flight simulation |
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Other |
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主題 |
flight condition |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者 |
Yang, Choongmo
青山, 剛史
石井, 寛一
奥野, 善則
Yang, Choongmo
Aoyama, Takashi
Ishii, Hirokazu
Okuno, Yoshinori
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構 |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency |
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Japan Aerospace Exploration Agency |
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Japan Aerospace Exploration Agency |
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Japan Aerospace Exploration Agency |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構 |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第39回流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2007論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of 39th Fluid Dynamics Conference/Aerospace Numerical Simulation Symposium 2007
巻 JAXA-SP-07-016,
p. 131-136,
発行日 2008-02-29
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抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Blade-Vortex Interaction (BVI) is known to be one of the most annoying sources of helicopter noise. In order to obtain acoustic waveforms of BVI noise, a series of flight tests was conducted by JAXA's MuPAL-epsilon (Multi-Purpose Aviation Laboratory-epsilon) research helicopter using a microphone mounted on its nose boom. The measured acoustic data of the flight tests shows apparently stronger BVI noise in turning flight than in straight flight at the same airspeed and vertical speed. From the flight conditions, two cases, a straight descent and a descending turn, are chosen to compare the noise pattern with CFD (Computational Fluid Dynamics) computation and to understand the BVI noise characteristics during coordinate turns. Trim data obtained through a flight simulation code are given to CFD computation for two cases. CFD simulation successfully reproduces the tendency of increasing BVI noise due to the turning maneuver at least for the present flight conditions. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0063742021 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-07-016 |