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  1. コンテンツタイプ
  2. 会議発表論文/会議発表用資料 (Conference Paper/Presentation)
  1. JAXA出版物(種類別)
  2. 特別資料 Special Publication(略称:SP)
  3. 2006年度
  4. JAXA-SP-06-029E Proceedings of International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport (SST-CFD Workshop)

Aerodynamic design of the scaled supersonic experimental airplane

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/5741
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/5741
f3847805-e1d6-4a94-8305-65c49fef3ba7
名前 / ファイル ライセンス アクション
63609010.pdf 63609010.pdf (3.0 MB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル Aerodynamic design of the scaled supersonic experimental airplane
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 超音速機
キーワード
主題Scheme Other
主題 航空機設計
キーワード
主題Scheme Other
主題 空力特性
キーワード
主題Scheme Other
主題 計算流体力学
キーワード
主題Scheme Other
主題 揚抗比
キーワード
主題Scheme Other
主題 平面形
キーワード
主題Scheme Other
主題 マッハ数
キーワード
主題Scheme Other
主題 アロー翼
キーワード
主題Scheme Other
主題 アスペクト比
キーワード
主題Scheme Other
主題 摩擦抗力
キーワード
主題Scheme Other
主題 圧力抗力
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 supersonic aircraft
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 aircraft design
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 aerodynamic characteristic
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 computational fluid dynamics
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 lift drag ratio
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 planform
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Mach number
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 arrow wing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 aspect ratio
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 friction drag
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 pressure drag
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者 真保, 雄一

× 真保, 雄一

真保, 雄一

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吉田, 憲司

× 吉田, 憲司

吉田, 憲司

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岩宮, 敏幸

× 岩宮, 敏幸

岩宮, 敏幸

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高木, 亮治

× 高木, 亮治

高木, 亮治

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松島, 紀佐

× 松島, 紀佐

松島, 紀佐

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Shinbo, Yuichi

× Shinbo, Yuichi

en Shinbo, Yuichi

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Yoshida, Kenji

× Yoshida, Kenji

en Yoshida, Kenji

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Iwamiya, Toshiyuki

× Iwamiya, Toshiyuki

en Iwamiya, Toshiyuki

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Takaki, Ryoji

× Takaki, Ryoji

en Takaki, Ryoji

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Matsushima, Kisa

× Matsushima, Kisa

en Matsushima, Kisa

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著者所属
航空宇宙技術研究所
著者所属
航空宇宙技術研究所
著者所属
航空宇宙技術研究所 数理解析部
著者所属
航空宇宙技術研究所 数理解析部
著者所属
富士通 スーパーコンピューターシステムエンジニアリング統括部
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory Computational Sciences Division
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory Computational Sciences Division
著者所属(英)
en
Fujitsu Ltd. Supercomputer System Engineering Division
出版者
出版者 宇宙航空研究開発機構
出版者(英)
出版者 Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)
書誌情報 宇宙航空研究開発機構特別資料
en : JAXA Special Publication: Proceedings of International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport (SST-CFD Workshop)

巻 JAXA-SP-06-029E, p. 67-72, 発行日 2007-03-30
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)
内容記述タイプ Other
内容記述 SST-CFD Workshop. International CFD Workshops for Super-sonic Transport Design 航空宇宙技術研究所 19980316-19980317 東京 日本
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 SST-CFD Workshop. International CFD Workshops for Super-sonic Transport Design National Aerospace Laboratory 19980316-19980317 Tokyo Japan
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 As a part of the NAL's scaled supersonic experimental airplane program to establish an aerodynamic design system based on Computational Fluid Dynamics (CFD), an aerodynamic configuration with no propulsion system was designed in a two-stage process. First, a baseline configuration was designed using a conventional linear theory. Then, the CFD and a supersonic inverse method were used to refine the wing geometry and to achieve a higher lift-to-drag ratio at a design point of M = 2 and CL = 0.1. A non-linear effect such as body to wind interference and a wing thickness effect were also handled in this phase. By making use of the inverse method, an upper surface of the wing was designed aiming at a natural laminar flow with a flat-type pressure distribution to reduce a friction drag. A wing warp was also adjusted to achieve an optimal load distribution designed by the linear theory to reduce a pressure drag. The designed new wing was evaluated by a Navier-Stokes analysis and an incompressible boundary layer stability code (SALLY code) and was found to have an improved lift-to-drag ratio, with a wider laminar flow regime and smaller friction drag than the initial geometry. Finally, the CFD analysis was compared with supersonic wind tunnel data and was found to be a well validated tool to be used in the design.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-113X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11984031
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: AA0063609010
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: JAXA-SP-06-029E
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Ver.1 2023-06-20 21:34:32.180249
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