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アイテム
Aerodynamic shape optimization for supersonic aircraft configurations
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/5746
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/57469a172a14-9718-4b4f-b11a-812f4d91a00c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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63609015.pdf (6.6 MB)
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Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Aerodynamic shape optimization for supersonic aircraft configurations | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 超音速機 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 航空機設計 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 空力設計 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 計算流体力学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 設計最適化 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 制御理論 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 設計変数 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 翼平面形 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 前縁 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 旅客機 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 翼型 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | supersonic aircraft | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | aircraft design | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | aerodynamic design | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | computational fluid dynamics | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | design optimization | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | control theory | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | design variable | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | wing planform | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | leading edge | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | passenger aircraft | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | airfoil | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
著者 |
Reuther, J.
× Reuther, J.× Alonso, J. J.× Rimlinger, M. J.× Jameson, A. |
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著者所属 | ||||||
値 | NASA, Ames Research Center Res. Inst. for Advanced Computer Sci. | |||||
著者所属 | ||||||
値 | Princeton University Dept. of Mechanical and Aerospace Eng. | |||||
著者所属 | ||||||
値 | NASA, Ames Research Center | |||||
著者所属 | ||||||
値 | Princeton University Dept. of Mechanical and Aerospace Eng. | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | NASA, Ames Research Center Research Institute for Advanced Computer Science | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Princeton University Department of Mechanical and Aerospace Engineering | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | NASA, Ames Research Center | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Princeton University Department of Mechanical and Aerospace Engineering | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宇宙航空研究開発機構 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | |||||
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料 en : JAXA Special Publication: Proceedings of International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport (SST-CFD Workshop) 巻 JAXA-SP-06-029E, p. 109-123, 発行日 2007-03-30 |
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | SST-CFD Workshop. International CFD Workshops for Super-sonic Transport Design 航空宇宙技術研究所 19980316-19980317 東京 日本 | |||||
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | SST-CFD Workshop. International CFD Workshops for Super-sonic Transport Design National Aerospace Laboratory 19980316-19980317 Tokyo Japan | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This work describes the application of a control theory-based aerodynamic shape optimization method to the problem of supersonic aircraft design. The design process is greatly accelerated through the use of both control theory and a parallel computing. Control theory is employed to derive the adjoint differential equations whose solution allows for the evaluation of design gradient information at a fraction of the computational cost required by previous design methods. The resulting problem is then implemented in a parallel computing strategy using a domain decomposition approach, an optimized communication schedule, and the MPI (Message Passing Interface) standard for portability and efficiency. The final result achieves very rapid aerodynamic design based on higher order Computational Fluid Dynamics methods (CFD). In our earlier studies, the serial implementation of this design method was shown to be effective for the optimization of airfoils, wings, wing-bodies, and complex aircraft configurations using both the potential equation and the Euler equations. In our most recent paper, the Euler method was extended to treat complete aircraft configurations via a new multiblock implementation. Furthermore, during the same conference, we also presented preliminary results demonstrating that this basic methodology could be ported to distributed memory parallel computing architectures. In this paper, our concern will be to demonstrate that the combined power of these new technologies can be used routinely in an industrial design environment by applying it to the case study of the design of typical supersonic transport configurations. A particular difficulty of this test case is posed by the propulsion/airframe integration. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-113X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11984031 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0063609015 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: JAXA-SP-06-029E |