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  1. コンテンツタイプ
  2. 会議発表論文/会議発表用資料 (Conference Paper/Presentation)
  1. JAXA出版物(種類別)
  2. 特別資料 Special Publication(略称:SP)
  3. 2006年度
  4. JAXA-SP-06-029E Proceedings of International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport (SST-CFD Workshop)

Aerodynamic shape optimization for supersonic aircraft configurations

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/5746
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/5746
9a172a14-9718-4b4f-b11a-812f4d91a00c
名前 / ファイル ライセンス アクション
63609015.pdf 63609015.pdf (6.6 MB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル Aerodynamic shape optimization for supersonic aircraft configurations
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 超音速機
キーワード
主題Scheme Other
主題 航空機設計
キーワード
主題Scheme Other
主題 空力設計
キーワード
主題Scheme Other
主題 計算流体力学
キーワード
主題Scheme Other
主題 設計最適化
キーワード
主題Scheme Other
主題 制御理論
キーワード
主題Scheme Other
主題 設計変数
キーワード
主題Scheme Other
主題 翼平面形
キーワード
主題Scheme Other
主題 前縁
キーワード
主題Scheme Other
主題 旅客機
キーワード
主題Scheme Other
主題 翼型
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 supersonic aircraft
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 aircraft design
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 aerodynamic design
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 computational fluid dynamics
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 design optimization
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 control theory
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 design variable
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 wing planform
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 leading edge
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 passenger aircraft
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 airfoil
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者 Reuther, J.

× Reuther, J.

en Reuther, J.

Search repository
Alonso, J. J.

× Alonso, J. J.

en Alonso, J. J.

Search repository
Rimlinger, M. J.

× Rimlinger, M. J.

en Rimlinger, M. J.

Search repository
Jameson, A.

× Jameson, A.

en Jameson, A.

Search repository
著者所属
NASA, Ames Research Center Res. Inst. for Advanced Computer Sci.
著者所属
Princeton University Dept. of Mechanical and Aerospace Eng.
著者所属
NASA, Ames Research Center
著者所属
Princeton University Dept. of Mechanical and Aerospace Eng.
著者所属(英)
en
NASA, Ames Research Center Research Institute for Advanced Computer Science
著者所属(英)
en
Princeton University Department of Mechanical and Aerospace Engineering
著者所属(英)
en
NASA, Ames Research Center
著者所属(英)
en
Princeton University Department of Mechanical and Aerospace Engineering
出版者
出版者 宇宙航空研究開発機構
出版者(英)
出版者 Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)
書誌情報 宇宙航空研究開発機構特別資料
en : JAXA Special Publication: Proceedings of International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport (SST-CFD Workshop)

巻 JAXA-SP-06-029E, p. 109-123, 発行日 2007-03-30
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)
内容記述タイプ Other
内容記述 SST-CFD Workshop. International CFD Workshops for Super-sonic Transport Design 航空宇宙技術研究所 19980316-19980317 東京 日本
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 SST-CFD Workshop. International CFD Workshops for Super-sonic Transport Design National Aerospace Laboratory 19980316-19980317 Tokyo Japan
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This work describes the application of a control theory-based aerodynamic shape optimization method to the problem of supersonic aircraft design. The design process is greatly accelerated through the use of both control theory and a parallel computing. Control theory is employed to derive the adjoint differential equations whose solution allows for the evaluation of design gradient information at a fraction of the computational cost required by previous design methods. The resulting problem is then implemented in a parallel computing strategy using a domain decomposition approach, an optimized communication schedule, and the MPI (Message Passing Interface) standard for portability and efficiency. The final result achieves very rapid aerodynamic design based on higher order Computational Fluid Dynamics methods (CFD). In our earlier studies, the serial implementation of this design method was shown to be effective for the optimization of airfoils, wings, wing-bodies, and complex aircraft configurations using both the potential equation and the Euler equations. In our most recent paper, the Euler method was extended to treat complete aircraft configurations via a new multiblock implementation. Furthermore, during the same conference, we also presented preliminary results demonstrating that this basic methodology could be ported to distributed memory parallel computing architectures. In this paper, our concern will be to demonstrate that the combined power of these new technologies can be used routinely in an industrial design environment by applying it to the case study of the design of typical supersonic transport configurations. A particular difficulty of this test case is posed by the propulsion/airframe integration.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-113X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11984031
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: AA0063609015
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: JAXA-SP-06-029E
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Ver.1 2023-06-20 21:34:28.052444
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