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  1. コンテンツタイプ
  2. 会議発表論文/会議発表用資料 (Conference Paper/Presentation)
  1. JAXA出版物(種類別)
  2. 特別資料 Special Publication(略称:SP)
  3. 2006年度
  4. JAXA-SP-06-029E Proceedings of International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport (SST-CFD Workshop)

Aerodynamic design of supersonic experimental airplane

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/5761
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/5761
d17b0ae7-2aab-4cb6-82bc-107abbf6f599
名前 / ファイル ライセンス アクション
63609030.pdf 63609030.pdf (2.1 MB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル Aerodynamic design of supersonic experimental airplane
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 超音速機
キーワード
主題Scheme Other
主題 航空機設計
キーワード
主題Scheme Other
主題 実験機
キーワード
主題Scheme Other
主題 計算流体力学
キーワード
主題Scheme Other
主題 胴翼構成
キーワード
主題Scheme Other
主題 空力設計
キーワード
主題Scheme Other
主題 空力特性
キーワード
主題Scheme Other
主題 翼平面形
キーワード
主題Scheme Other
主題 境界層遷移
キーワード
主題Scheme Other
主題 圧力分布
キーワード
主題Scheme Other
主題 設計最適化
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 supersonic aircraft
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 aircraft design
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 research aircraft
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 computational fluid dynamics
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 body-wing configuration
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 aerodynamic design
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 aerodynamic characteristic
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 wing planform
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 boundary layer transition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 pressure distribution
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 design optimization
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者 岩宮, 敏幸

× 岩宮, 敏幸

岩宮, 敏幸

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吉田, 憲司

× 吉田, 憲司

吉田, 憲司

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真保, 雄一

× 真保, 雄一

真保, 雄一

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牧野, 好和

× 牧野, 好和

牧野, 好和

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松島, 紀佐

× 松島, 紀佐

松島, 紀佐

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Iwamiya, Toshiyuki

× Iwamiya, Toshiyuki

en Iwamiya, Toshiyuki

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Yoshida, Kenji

× Yoshida, Kenji

en Yoshida, Kenji

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Shinbo, Yuichi

× Shinbo, Yuichi

en Shinbo, Yuichi

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Makino, Yoshikazu

× Makino, Yoshikazu

en Makino, Yoshikazu

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Matsushima, Kisa

× Matsushima, Kisa

en Matsushima, Kisa

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著者所属
航空宇宙技術研究所
著者所属
航空宇宙技術研究所
著者所属
航空宇宙技術研究所
著者所属
航空宇宙技術研究所
著者所属
富士通
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory
著者所属(英)
en
Fujitsu Ltd.
出版者
出版者 宇宙航空研究開発機構
出版者(英)
出版者 Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)
書誌情報 宇宙航空研究開発機構特別資料
en : JAXA Special Publication: Proceedings of International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport (SST-CFD Workshop)

巻 JAXA-SP-06-029E, p. 274-279, 発行日 2007-03-30
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)
内容記述タイプ Other
内容記述 SST-CFDワークショップ.次世代超音速機の数値シミュレーション利用技術に関する国際ワークショップ 航空宇宙技術研究所 20000117-20000119 東京 日本
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 SST-CFD Workshop. International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport National Aerospace Laboratory 20000117-20000119 Tokyo Japan
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In the first stage of the NAL's experiment for supersonic transport (NEXST-1: Next generation Supersonic Transport-l) project, the aerodynamic design has focused on the of drag at a supersonic cruising speed with a clean wing-body configuration by using Computational Fluid Dynamics (CFD). In the course of design process, four aerodynamic concepts have been applied; (1) arrow-type planform design (2) warped wing (3) area-ruled body (4) a Natural Laminar Flow (NLF) wing. (1) and (2) are effective for the reduction of drag due to lift while (3) is effective the reduction of wave drag due to volume. They are the concepts based on the linear theory. The concept (4) is devised for the reduction of the friction drag. The application of the NLF concept to the SST (SuperSonic Transport) configuration has no previous instance and an original trial. For the realization of the NLF wing at supersonic cruising speed, we first designed a pressure distribution on the wing and then applied an inverse design method based on the supersonic small perturbation equation. After less than 10 design cycles, we obtained satisfactory design result which display a good agreement with target pressure. The transition position was evaluated by an incompressible boundary layer stability code (SALLY code) and compressible boundary layer stability code (LSTAB code), the latter of which was developed in NAL. The evaluation revealed that the turbulence transition characteristics are good.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-113X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11984031
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: AA0063609030
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: JAXA-SP-06-029E
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Ver.1 2023-06-20 21:34:12.959589
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