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  1. コンテンツタイプ
  2. 会議発表論文/会議発表用資料 (Conference Paper/Presentation)
  1. JAXA出版物(種類別)
  2. 特別資料 Special Publication(略称:SP)
  3. 2006年度
  4. JAXA-SP-06-029E Proceedings of International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport (SST-CFD Workshop)

A coupled aero-structural optimization method for complete aircraft configurations

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/5769
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/5769
a59afc4a-a086-4894-ae9c-3bab96fe3a1b
名前 / ファイル ライセンス アクション
63609038.pdf 63609038.pdf (9.0 MB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル A coupled aero-structural optimization method for complete aircraft configurations
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 超音速機
キーワード
主題Scheme Other
主題 航空機設計
キーワード
主題Scheme Other
主題 設計最適化
キーワード
主題Scheme Other
主題 計算流体力学
キーワード
主題Scheme Other
主題 形状最適化
キーワード
主題Scheme Other
主題 有限要素法
キーワード
主題Scheme Other
主題 感度分析
キーワード
主題Scheme Other
主題 アルゴリズム
キーワード
主題Scheme Other
主題 構造設計
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 supersonic aircraft
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 aircraft design
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 design optimization
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 computational fluid dynamics
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 shape optimization
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 finite element method
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 sensitivity analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 algorithm
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 structural design
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者 Reuther, James J.

× Reuther, James J.

en Reuther, James J.

Search repository
Alonso, Juan J.

× Alonso, Juan J.

en Alonso, Juan J.

Search repository
Martins, Joaquim R. R. A.

× Martins, Joaquim R. R. A.

en Martins, Joaquim R. R. A.

Search repository
Smith, Stephen C.

× Smith, Stephen C.

en Smith, Stephen C.

Search repository
著者所属
NASA, Ames Research Center MCAT Institute
著者所属
Stanford University
著者所属
Stanford University Graduate School
著者所属
NASA, Ames Research Center
著者所属(英)
en
NASA, Ames Research Center MCAT Institute
著者所属(英)
en
Stanford University
著者所属(英)
en
Stanford University Graduate School
著者所属(英)
en
NASA, Ames Research Center
出版者
出版者 宇宙航空研究開発機構
出版者(英)
出版者 Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)
書誌情報 宇宙航空研究開発機構特別資料
en : JAXA Special Publication: Proceedings of International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport (SST-CFD Workshop)

巻 JAXA-SP-06-029E, p. 327-346, 発行日 2007-03-30
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)
内容記述タイプ Other
内容記述 SST-CFDワークショップ.次世代超音速機の数値シミュレーション利用技術に関する国際ワークショップ 航空宇宙技術研究所 20000117-20000119 東京 日本
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 SST-CFD Workshop. International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport National Aerospace Laboratory 20000117-20000119 Tokyo Japan
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper presents a new framework for the coupled optimization of aero-structural systems. The framework permits the use of high-fidelity modeling of both the aerodynamics and the structures and represents our first step in an effort towards the development of a high-fidelity multidisciplinary optimization capability. The approach is based on efficient analysis methodologies for the solution of the aerodynamics and structures subproblems, an adjoint solver to obtain aerodynamic sensitivities, and a multiprocessor parallel implementation. We have placed a geometry database representing the Outer Mold Line (OML) of the configuration of interest at the core of our framework. Using this geometry description, the information exchange between aerodynamics and structures is accomplished through an independent coupling of each discipline with the OML database. The framework permits the later inclusion of other disciplines, such as heat transfer and radar signatures, with relative ease. Specific results from the coupling of a finite volume flow solver for the Euler and Reynolds Averaged Navier-Stokes equations with two different linear finite element structural models are explored. Care is taken in the treatment of the coupling of the disciplines such that a consistent and conservative scheme is achieved. Direct comparisons with wind-tunnel data are presented to demonstrate the importance of aeroelastic solutions. In addition, simplified design examples are presented to illustrate the possible advantages of the new aero-structural design methodology in evaluating trade-offs between aerodynamic performance and structural weight for complete aircraft configurations.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-113X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11984031
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: AA0063609038
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: JAXA-SP-06-029E
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Ver.1 2023-06-20 21:34:03.902363
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