Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Optimized design |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
eng |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
超音速機 |
キーワード |
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主題 |
航空機設計 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
空力設計 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
計算流体力学 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
設計最適化 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
層流翼型 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
揚抗比 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
空力特性 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
実験機 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
翼平面形 |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
supersonic aircraft |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
aircraft design |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
aerodynamic design |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
computational fluid dynamics |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
design optimization |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
laminar flow airfoil |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
lift drag ratio |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
aerodynamic characteristic |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
research aircraft |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
wing planform |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者 |
牧野, 好和
Jeong, Shinkyu
鈴木, 健一郎
上田, 良稲
松島, 紀佐
吉田, 憲司
Makino, Yoshikazu
Jeong, Shinkyu
Suzuki, Kenichiro
Ueda, Yoshine
Matsushima, Kisa
Yoshida, Kenji
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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東北大学 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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National Aerospace Laboratory |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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en |
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Tohoku University |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構 |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料
en : JAXA Special Publication: Proceedings of International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport (SST-CFD Workshop)
巻 JAXA-SP-06-029E,
p. 439-448,
発行日 2007-03-30
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
SST-CFDワークショップ.次世代超音速機の数値シミュレーション利用技術に関する国際ワークショップ 航空宇宙技術研究所 20011203-20011205 東京 日本 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
SST-CFD Workshop. International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport National Aerospace Laboratory 20011203-20011205 Tokyo Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The aerodynamic design of an SST (SuperSonic Transport) configuration with some geometry requests at given flight condition in 3rd NAL-SST-CFD (Computational Fluid Dynamics) workshop competition subject 1 is conducted by following three design tools: a conventional linear theory design tool, a CFD-based optimization tool and a CFD-based inverse design tool. In order to increase a Lift to Drag ratio (L/D) of the airplane, several design concepts are adopted such as a warp wing design, linear and non-linear area-ruled fuselage designs and a supersonic NLF (Natural Laminar Flow) wing design. The non-linear area-ruled fuselage design shows that the CFD-based optimization design tool can improve the aerodynamic properties of the airplane designed by the conventional linear theory design tool. As for the NLF wing design, however, the CFD-based inverse design tool should be carefully coordinated in order to realize the target NLF pressure distributions. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0063609055 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-06-029E |