Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Boundary layer transition analysis on NEXST-1 airplane: NAL-ONERA cooperative research project |
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言語 |
en |
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eng |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
超音速機 |
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主題 |
航空機設計 |
キーワード |
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主題 |
実験機 |
キーワード |
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主題 |
計算流体力学 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
境界層遷移 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
空力設計 |
キーワード |
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主題 |
超音速流 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
層流翼型 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
風洞試験 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
超音速風洞 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
圧力分布 |
キーワード |
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主題 |
supersonic aircraft |
キーワード |
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Other |
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主題 |
aircraft design |
キーワード |
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主題 |
research aircraft |
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主題 |
computational fluid dynamics |
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主題 |
boundary layer transition |
キーワード |
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en |
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主題 |
aerodynamic design |
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Other |
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主題 |
supersonic flow |
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Other |
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主題 |
laminar flow airfoil |
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Other |
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主題 |
wind tunnel test |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
supersonic wind tunnel |
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en |
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主題 |
pressure distribution |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者 |
吉田, 憲司
上田, 良稲
杉浦, 裕樹
徳川, 直子
跡部, 隆
Arnal, D.
Archambaud, J. P.
Seraudie, A.
Yoshida, Kenji
Ueda, Yoshine
Sugiura, Hiroki
Tokugawa, Naoko
Atobe, Takashi
Arnal, D.
Archambaud, J. P.
Seraudie, A.
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
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航空宇宙技術研究所 |
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航空宇宙技術研究所 |
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航空宇宙技術研究所 |
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ONERA Aerodynamics and Energetics Models Dept. |
著者所属 |
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ONERA Aerodynamics and Energetics Models Dept. |
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ONERA Aerodynamics and Energetics Models Dept. |
著者所属(英) |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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National Aerospace Laboratory |
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National Aerospace Laboratory |
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National Aerospace Laboratory |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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Office National d'Etudes et de Recherches Aerospatiales Aerodynamics and Energetics Models Department |
著者所属(英) |
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en |
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Office National d'Etudes et de Recherches Aerospatiales Aerodynamics and Energetics Models Department |
著者所属(英) |
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Office National d'Etudes et de Recherches Aerospatiales Aerodynamics and Energetics Models Department |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構 |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料
en : JAXA Special Publication: Proceedings of International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport (SST-CFD Workshop)
巻 JAXA-SP-06-029E,
p. 508-519,
発行日 2007-03-30
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
SST-CFDワークショップ.次世代超音速機の数値シミュレーション利用技術に関する国際ワークショップ 航空宇宙技術研究所 20011203-20011205 東京 日本 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
SST-CFD Workshop. International Workshops on Numerical Simulation Technology for Design of Next Generation Supersonic Civil Transport National Aerospace Laboratory 20011203-20011205 Tokyo Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In the aerodynamic design of the National EXperimental Supersonic Transport (NEXST) program, a supersonic Natural Laminar Flow (NLF) wing design concept was originally developed. Before the flight test of the NEXST-1 airplane, more detailed transition analysis should be performed in order to validate the NLF wing effect. Therefore, the NAL-ONERA cooperative research project started in April 2000, because ONERA had great ability of analyzing transition phenomena and NAL had some experimental transition data in supersonic flow. In the transition analysis on the sharp cone with a half angle of 5 degrees, the nose cone, and the NLF wing of the NEXST-1 airplane, almost good cross validation of both ONERA's and NAL's e(sup N) codes was obtained. Then, there was also high correlation between the S2MA wind tunnel test results and both laboratories' predictions under the assumption of a critical transition N value of 6. Moreover, about 40 percent chordwise region was estimated to be laminar at flight condition by NAL's code. In addition, a risk of transition due to attachment-line contamination was predicted at inner wing, using the well-known Poll's criterion. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0063609064 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-06-029E |