Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
衝撃風洞.新模型支持装置によるHB-2標準模型試験 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
極超音速衝撃風洞 |
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主題 |
極超音速風洞 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
模型支持装置 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
風洞模型 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
振動測定 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
空力特性 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
風洞天秤 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
風洞試験 |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
hypersonic shock tunnel |
キーワード |
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en |
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主題 |
hypersonic wind tunnel |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
model support system |
キーワード |
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en |
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主題 |
wind tunnel model |
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en |
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主題 |
vibration measurement |
キーワード |
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Other |
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主題 |
aerodynamic characteristic |
キーワード |
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主題 |
wind tunnel balance |
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en |
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Other |
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主題 |
wind tunnel test |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Force tests of HB-2 standard model with a new model support system in the JAXA 0.44 m Hypersonic Shock Tunnel (HST) |
著者 |
津田, 尚一
渡利, 實
Tsuda, Shoichi
Watari, Minoru
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構 |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency |
著者所属(英) |
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Japan Aerospace Exploration Agency |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構 |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第75回風洞研究会議論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of the Wind Tunnel Technology Association 75th Meeting
巻 JAXA-SP-05-019,
p. 17-21,
発行日 2006-02-28
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抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Comprehensive HB-2 standard model tests are underway in the hypersonic wind tunnels in JAXA. The HB-2 force/moment test in Mach 10 flow was conducted in the 0.44 m Hypersonic Shock Tunnel (HST) with a new model support system. Vibration acceleration that is contaminated in the force/moment measurements was eliminated applying 'Oscillation identification technique'. The results of longitudinal characteristics were different from those obtained at the 1.27 m Hypersonic Wind Tunnel (HWT2). The sting bar of a new model support system seemed harmful. A significant improvement was observed when a wedge-type cover is attached to the bar. However, unsymmetrical feature still remains in the axial force. Detailed flow investigation with a new model support system is urgent. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0049495002 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-05-019 |