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マッハ10以上の超高速域スクラムジェット作動特性に関する数値解析
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/6146
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/6146670fc128-ea33-42eb-9849-8ec65e0695dc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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49212013.pdf (2.5 MB)
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Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | マッハ10以上の超高速域スクラムジェット作動特性に関する数値解析 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | スクラムジェットエンジン | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 数値解析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 風洞試験 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 比較 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 淀み点エンタルピー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 燃焼過程 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | モル分率 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 圧力分布 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 壁圧 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | HM噴射器 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | M12-02HMエンジン | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | scramjet engine | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | numerical analysis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | wind tunnel test | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | comparison | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | stagnation enthalpy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | combustion process | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | mole fraction | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | pressure distribution | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | wall pressure | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | HM injector | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | M12-02HM engine | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Numerical simulation on high-speed scramjet characteristics at flight Mach number over 10 | |||||
著者 |
高橋, 政浩
× 高橋, 政浩× 小寺, 正敏× 小室, 智幸× 佐藤, 和雄× 伊藤, 勝宏× Takahashi, Masahiro× Kodera, Masatoshi× Komuro, Tomoyuki× Sato, Kazuo× Ito, Katsuhiro |
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著者所属 | ||||||
値 | 宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 角田宇宙センター | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 角田宇宙センター | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 角田宇宙センター | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 角田宇宙センター | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 角田宇宙センター | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Japan Aerospace Exploration Agency Kakuda Space Center, Institute of Space Technology and Aeronautics | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Japan Aerospace Exploration Agency Kakuda Space Center, Institute of Space Technology and Aeronautics | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Japan Aerospace Exploration Agency Kakuda Space Center, Institute of Space Technology and Aeronautics | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Japan Aerospace Exploration Agency Kakuda Space Center, Institute of Space Technology and Aeronautics | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Japan Aerospace Exploration Agency Kakuda Space Center, Institute of Space Technology and Aeronautics | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宇宙航空研究開発機構 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | |||||
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2005論文集 en : JAXA Special Publication: Proceedings of Aerospace Numerical Simulation Symposium 2005 巻 JAXA-SP-05-017, p. 82-87, 発行日 2006-02-28 |
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抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | To investigate hypervelocity scramjet characteristics, numerical simulation was applied to combusting flows in a M12-02 HM scramjet engine at a free-stream stagnation enthalpy of 5 MJ/kg and 7 MJ/kg, which corresponds to the flight Mach number condition of 10 and 12. The numerical results were compared with the experimental results obtained by using a large free-piston shock tunnel to verify the numerical procedure. Good agreement was obtained between the numerical and experimental results of the wall pressure distribution. The results gave detailed information on the ignition process in the combustor. To investigate influence of the uncertainty in the test flow composition on the combustion process in the engine, numerical results computed assuming the free-stream condition with and without a small amount of atomic oxygen were compared. At 5 MJ/kg condition, existence of atomic oxygen in the free-stream affected ignition process and better agreement with the experimental results was obtained in the case of the free-stream condition without atomic oxygen than in the case with atomic oxygen. The numerical simulation showed that the combustor gas temperature exceeded 2,600 K at near the combustor exit and loss in the net combustion heat release due to thermal dissociation of the combusting gas was still one of major causes to drop the combustor performance. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-113X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11984031 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0049212013 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: JAXA-SP-05-017 |