Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
超高速輸送機形状の高揚力装置の空力設計 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
航空機設計 |
キーワード |
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主題 |
高揚力装置 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
低アスペクト比翼 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
揚抗比 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
高速輸送システム |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
CFD |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
設計最適化 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Navier-Stokes方程式 |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
aircraft design |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
high lift device |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
low aspect ratio wing |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
lift drag ratio |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
high speed transport system |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
CFD |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
design optimization |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Navier-Stokes equation |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Aerodynamic design of high lift device for HSTP |
著者 |
浅野, 宏佳
越智, 章生
井上, 隆
Asano, Hiroyoshi
Ochi, Akio
Inoue, Takashi
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著者所属 |
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川崎重工業 |
著者所属 |
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川崎重工業 |
著者所属 |
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日本航空機開発協会 |
著者所属(英) |
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en |
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Kawasaki Heavy Industries Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Kawasaki Heavy Industries Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aircraft Development Corporation |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構 |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2004論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of Aerospace Numerical Simulation Symposium 2004
巻 JAXA-SP-04-012,
p. 93-98,
発行日 2005-03-25
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抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
JADC is conducting High Speed Transport Program (HSTP) aiming for the development of next generation high speed aircraft such as supersonic and transonic speed transport. In the FY2003, the aerodynamic design of high lift device as a part of this program were performed. This paper describes the optimum design of high lift device to improve the lift-to-drag ratio (L/D). The optimization process is based on the response surface method, where the effects of flaps are estimated by linear superposition. Navier-Stokes calculations are performed for the model either with leading-edge flaps or with trailing-edge flaps. Then the performance of the model with all flaps deflected is predicted by adding the effect of leading-edge flap and that of trailing-edge flap. The response surface is created for search of optimum value. This method reduces the computational time required for CFD analysis. Results of Navier-Stokes calculation for the optimum configuration indicate that the present method yields reasonable results. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0048469015 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-04-012 |