Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
低推力下での軌道決定についての一考察 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
アクセス権 |
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アクセス権 |
metadata only access |
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アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_14cb |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
A study of Orbit determination for the low-thrust spacecraft |
著者 |
市川, 勉
吉川, 真
加藤, 隆二
竹内, 央
Ichikawa, Tsutomu
Yoshikawa, Makoto
Kato, Takaji
Takeuchi, Hiroshi
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究本部 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究本部 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究本部 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究本部 |
著者所属(英) |
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en |
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Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(ISAS) |
著者所属(英) |
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Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(ISAS) |
著者所属(英) |
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en |
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Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(ISAS) |
著者所属(英) |
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en |
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Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(ISAS) |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究本部 |
出版者(英) |
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出版者 |
Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
アストロダイナミクスシンポジウム講演後刷り集
en : Proceedings of 18th workshop on JAXA Astrodynamics and flight mechanics
巻 2008,
発行日 2009-03
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Symposium on Flight Mechanics and Astrodynamics 2008 (July 28-29, 2008. Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)), Sagamihara, Kanagawa Japan |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
現在、巡航中の「はやぶさ」ミッション及び今後の「IKAROS」ミッションにおいては連続微小加速度による軌道制御が実施される。軌道決定としてはこのような加速度に対しいかに精度を劣化させずに実施するかということを解析的に考察してみたので本論で紹介する。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
There are interplanetary mission by using continuously Low-thrust system instead of impulse thrust system. This paper is described Earth-based orbit determination capability for the low-thrust spacecraft in the light of recent developments both in a few station tracking concepts and in the thrust subsystem error modeling. Both suboptimal and optimal orbit determination performance are determined for a wide range of process noise parameter values. The tracking techniques are found to be extremely effective, reducing orbit determination errors by orders of magnitude over that obtained with conventional single-station tracking. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11567475 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0064733051 |