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Optimum aeroelastic design of flapping wing for micro air vehicles
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/5658
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/56582a07710e-9c6d-4477-8637-cc7f967eeb2a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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63824003.pdf (1.5 MB)
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Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Optimum aeroelastic design of flapping wing for micro air vehicles | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 航空機設計 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 設計最適化 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 羽ばたき翼 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 空力弾性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 空力弾性変形 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 無人飛行機 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 推進効率 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 運動方程式 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ナビエ・ストークス方程式 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | aircraft design | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | design optimization | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | flapping wing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | aeroelasticity | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | aeroelastic deformation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | unmanned aerial vehicle | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | propulsive efficiency | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | equation of motion | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Navier-Stokes equation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
著者 |
磯貝, 紘二
× 磯貝, 紘二× 上澤, 裕一× 播野, 洋平× 佐藤, 寛幸× Isogai, Koji× Kamisawa, Yuichi× Harino, Yohei× Sato, Hiroyuki |
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著者所属 | ||||||
値 | 日本文理大学 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 日本文理大学 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 日本文理大学 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 日本文理大学 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Nippon Bunri University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Nippon Bunri University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Nippon Bunri University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Nippon Bunri University | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宇宙航空研究開発機構 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | |||||
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料 en : JAXA Special Publication: Proceedings of Lectures and Workshop International: Recent Advances in Multidisciplinary Technology and Modeling 巻 JAXA-SP-07-008E, p. 20-36, 発行日 2008-02-29 |
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抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | A method is presented for the optimum aeroelastic design of a flapping wing employing lifting-surface theory as an aerodynamic tool and the complex method as the optimization algorithm. The method is applied to the optimum design of a flapping wing of a Kite Hawk (Milvus migrans) UAV (Unmanned Aerial Vehicle) and the optimum thickness distribution of the main-spar is determined. As the result of the optimization, a high propulsive efficiency of 75 percent is attained considering only dihedral flapping of the main spar. By evaluating the viscous effect for this optimum design using a three-dimensional Navier-Stokes code, the effectiveness of the design is confirmed. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-113X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11984031 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0063824003 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: JAXA-SP-07-008E |