Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
超音速風洞におけるAGARD-B標準模型3分力試験 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
風洞試験 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
風洞模型 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
超音速風洞 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
性能試験 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
空力係数 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
空力特性 |
キーワード |
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主題 |
流体力 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
空力抵抗 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
ピッチングモーメント |
キーワード |
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主題 |
校正 |
キーワード |
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主題 |
AGARD-B |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
wind tunnel test |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
wind tunnel model |
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en |
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Other |
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主題 |
supersonic wind tunnel |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
performance test |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
aerodynamic coefficient |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
aerodynamic characteristic |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
aerodynamic force |
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en |
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Other |
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主題 |
aerodynamic drag |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
pitching moment |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
calibration |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
AGARD-B |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Force measurement tests of AGARD Calibration Model-B of supersonic wind tunnel |
著者 |
飯島, 秀俊
渡辺, 光則
神田, 宏
佐藤, 衛
永井, 伸治
鈴木, 教雄
Iijima, Hidetoshi
Watanabe, Mitsunori
Kanda, Hiroshi
Sato, Mamoru
Nagai, Shinji
Suzuki, Norio
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 風洞技術開発センター |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 風洞技術開発センター |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 風洞技術開発センター |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 風洞技術開発センター |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 風洞技術開発センター |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構 総合技術研究本部 飛行システム技術開発センター |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency Wind Tunnel Technology Center, Institute of Aerospace Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency Wind Tunnel Technology Center, Institute of Aerospace Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency Wind Tunnel Technology Center, Institute of Aerospace Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency Wind Tunnel Technology Center, Institute of Aerospace Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency Wind Tunnel Technology Center, Institute of Aerospace Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency Flight Systems Technology Center, Institute of Aerospace Technology |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構 |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構研究開発報告
en : JAXA Research and Development Report
巻 JAXA-RR-06-046,
発行日 2007-03-30
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
JAXA1m×1m超音速風洞において、風洞の総合的性能確認の一環として、AGARD-B(Advisory Group for Aerospace Research and Development-B)標準模型による一連の風洞試験を1999年の風洞上流部改修以降、約2年半にわたって実施した。大小2つの模型を用い、3分力を計測し、得られたデータを推定した不確かさや他風洞の結果と比較した。前面揚力係数(C(sub LF))、ピッチングモーメント係数(C(sub m))については、一連の風洞試験間の再現性は良好であった。ラフネス無しの前面抗力係数(C(sub DF))については、風洞気流の乱れ低減による模型表面の層流化のため、再現性が悪化したが、付加抵抗の小さいラフネスを貼付することにより、再現性が確保された。また、C(sub LF)、C(sub m)は他風洞の結果と良く一致したが、C(sub DF)は模型上の層流領域が大きいため、他風洞の結果と比べ小さい値を示した。以上、今後の風洞の基準となるデータが得られ、風洞の総合的性能が確認された。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
A series of wind tunnel tests had been conducted on AGARD (Advisory Group for Aerospace Research and Development) Calibration Model-B models in the JAXA 1 m x 1 m supersonic wind tunnel as part of the two and a half years campaign for wind tunnel performance verification since the modification of the upstream section of the tunnel in 1999. Three-component forces were measured using two models, one small and the other large, and the data were compared with the estimated uncertainties as well as those of other wind tunnels. The repeatability of forebody lift coefficient (C(sub LF)) and pitching moment coefficient (C(sub m)) between the tests were good while repeatability of forebody drag (C(sub DF)) without roughness was poor because of the reduced turbulence level of the wind tunnel flow leading to the laminarization on the model surface. With low drag roughness applied, the repeatability was improved. C(sub LF) and C(sub m) agreed well with those of other wind tunnels while C(sub DF) was lower due to the larger laminar region on the model surface. In conclusion, the performance of the wind tunnel was verified with standard data established. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-1113 |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA1192675X |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0063877000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-RR-06-046 |