WEKO3
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編隊飛行する人工衛星のキネマティックGPS測位について
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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63159000.pdf (13.3 MB)
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 編隊飛行する人工衛星のキネマティックGPS測位について | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 編隊飛行 | |||||
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主題 | 位置決め | |||||
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主題 | 多重路伝送 | |||||
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主題 | position error | |||||
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主題 | vertical dilution of precision | |||||
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主題 | ionospheric delay | |||||
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主題 | low Earth orbit | |||||
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主題 | multipath transmission | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Kinematic GPS positioning for spacecraft flying in formation | |||||
著者 |
辻井, 利昭
× 辻井, 利昭× 藤原, 健× 小山, 浩× 吉河, 章二× 張替, 正敏× Tsujii, Toshiaki× Fujiwara, Takeshi× Koyama, Hiroshi× Yoshikawa, Shoji× Harigae, Masatoshi |
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著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 航空プログラムグループ | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 航空プログラムグループ | ||||||
著者所属 | ||||||
三菱電機 鎌倉製作所 技術部 | ||||||
著者所属 | ||||||
三菱電機 先端技術総合研究所 メカトロニクス技術部 | ||||||
著者所属 | ||||||
宇宙航空研究開発機構 航空プログラムグループ | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Japan Aerospace Exploration Agency Aviation Program Group | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Japan Aerospace Exploration Agency Aviation Program Group | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Mitsubishi Electric Corporation Engineering Department, Kamakura Works | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Mitsubishi Electric Corporation Mechatronics Department, Advanced Technology R & D Center | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Japan Aerospace Exploration Agency Aviation Program Group | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 宇宙航空研究開発機構 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | |||||
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構研究開発報告 en : JAXA Research and Development Report 巻 JAXA-RR-06-002, 発行日 2006-07-07 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 高精度なGPS活用によりフォーメーションフライト(FF)、高精度ランデブなどが可能となり、新規宇宙機ミッションの創出が期待される。本稿では、GPS搬送波による高精度宇宙用航法システム構築の可能性を検討した。はじめに、低軌道の人工衛星におけるGPS衛星の可視解析、GPS観測量の誤差モデルの検討を行い、次にGPS観測データの生成とキネマティックGPS測位のシミュレーションを行った。また、データ取得間の軌道を推定する簡便な手法として、多項式近似を用いた場合の伝搬誤差解析を行った。その結果、電離層の活動やマルチパス誤差の影響は受けるものの、センチメートル・レベルの測位精度が得られることが分かった。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | High-accuracy GPS (Global Positioning System) positioning technology would facilitate formation flight and rendezvous docking of spacecraft, and would make possible several new kinds of space mission. We investigated the feasibility of a relative navigation system for spacecraft using GPS carrier phase interferometry. First, the visibility of GPS satellites from a spacecraft in Low Earth Orbit (LEO) was analyzed, and then error models of the GPS measurements were examined. Next, case studies of GPS kinematic positioning using simulated GPS measurements were carried out, and positioning error propagation analyses were performed when the polynomial approximation method was used. Centimeter-level positioning accuracy was achieved, though performance was affected by ionospheric activity and multipath error. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-1113 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1192675X | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0063159000 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: JAXA-RR-06-002 |