Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
|
|
タイトル |
HYPRフロントミキシングダクト内混合流の数値解析 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
フロントミキシングダクト |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
混合流 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
軸対称ナビエ・ストークスコード |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ターボラムジェットエンジン |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Runge-Kuttaスキーム |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
レイノルズ数 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
HYPRエンジン |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ミキシング予測 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
front mixing duct |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
mixing flow |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
axisymmetric Navier Stokes code |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
turbo ramjet engine |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Runge Kutta scheme |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Reynolds number |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
HYPR engine |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
mixing prediction |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
|
|
その他のタイトル |
Analysis of mixing flow in front-mixing duct of HYPR engine |
著者 |
平井, 健二
児玉, 秀和
田村, 敦宏
菊地, 一雄
野崎, 理
Hirai, Kenji
Kodama, Hidekazu
Tamura, Atsuhiro
Kikuchi, Kazuo
Nozaki, Osamu
|
著者所属 |
|
|
|
石川島播磨重工業 |
著者所属 |
|
|
|
石川島播磨重工業 |
著者所属 |
|
|
|
航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
|
|
|
航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
|
|
|
航空宇宙技術研究所 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Ishikawajima-Harima Heavy Industries Co Ltd |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Ishikawajima-Harima Heavy Industries Co Ltd |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Aerospace Laboratory |
出版者 |
|
|
出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
|
|
出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory
巻 34,
p. 171-176,
発行日 1997-01
|
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
航空宇宙技術研究所 6-7 JUN. 1996 東京 日本 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
National Aerospace Laboratory 6-7 JUN. 1996 Tokyo Japan |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
ターボラムジェットエンジン用のダクト内の混合流を解析するための軸対称ナビエ・ストークスコードを開発した。解を定常状態へ至らせるために3段階Runge-Kuttaスキームを用いた。混合現象に及ぼす乱流効果のシミュレーションにはLam-Bremhorst低レイノルズ数k-εモデルを用いた。数値コードを確認するために縮尺ダクトモデルを利用した実験を行った。混合、流量、非定常圧力振動の予測値はダクト設計の鍵となるので主として実験データと比較した。実験データとの比較の結果、定常状態については数値計算の結果が混合流現象の重要な特徴を捕らえることに成功したことが分かった。 |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
An axisymmetric Navier-Stokes code was developed to analyze mixing flow in a duct for a turbo-ramjet engine. The three-step Runge-Kutta scheme is used to drive the solution toward a steady state. The Lam-Bremhorst low-Reynolds number k-epsilon model was used to simulate the effect of turbulence on mixing phenomenon. An experiment using a scaled model duct was conducted to validate the numerical code. The predictions of mixing, mass flow and unsteady pressure fluctuation are mainly compared with the experimental data because they are key issues for the design of the duct. Comparison with experimental data indicated that computed results successfully captured important features of mixing flow phenomenon for steady state. |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
資料番号: AA0000685031 |
レポート番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
レポート番号: NAL SP-34 |