Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
近傍場におけるソニックブームの数値推算 |
言語 |
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jpn |
キーワード |
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主題 |
ソニックブーム |
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主題 |
近傍場 |
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主題 |
Darden設計法 |
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主題 |
低ブーム設計法 |
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Other |
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主題 |
台形型圧力波形 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
3次元オイラー方程式 |
キーワード |
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主題 |
波形パラメータ法 |
キーワード |
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主題 |
格子点 |
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主題 |
低ブーム設計航空機 |
キーワード |
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主題 |
衝撃波 |
キーワード |
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主題 |
超音速輸送機 |
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言語 |
en |
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主題 |
sonic boom |
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主題 |
near field |
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主題 |
Darden design method |
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主題 |
low boom design method |
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en |
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Other |
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主題 |
flat top type pressure signature |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
three dimensional Euler equation |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
waveform parameter method |
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en |
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Other |
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主題 |
grid point |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
low boom designed airplane |
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en |
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主題 |
shock wave |
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en |
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Other |
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主題 |
supersonic transport |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Numerical prediction of sonic boom intensity in near-field |
著者 |
牧野, 好和
杉浦, 貴明
綿貫, 忠晴
久保田, 弘敏
青山, 剛史
Makino, Yoshikazu
Sugiura, Takaaki
Watanuki, Tadaharu
Kubota, Hirotoshi
Aoyama, Takashi
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著者所属 |
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東京大学 大学院 |
著者所属 |
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東京大学 大学院 |
著者所属 |
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東京大学 大学院 |
著者所属 |
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東京大学 大学院 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属(英) |
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en |
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University of Tokyo Graduate School |
著者所属(英) |
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University of Tokyo Graduate School |
著者所属(英) |
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University of Tokyo Graduate School |
著者所属(英) |
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University of Tokyo Graduate School |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory
巻 34,
p. 263-268,
発行日 1997-01
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
航空宇宙技術研究所 6-7 JUN. 1996 東京 日本 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
National Aerospace Laboratory 6-7 JUN. 1996 Tokyo Japan |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
低ブームに設計された航空機から発生するソニックブーム強度を数値的に評価した。地上で台形型圧力波形を発生させるために、Dardenの低ブーム設計法を用いて航空機を設計した。航空機の近傍場圧力波形は3次元オイラー方程式を使って計算した。近傍場における衝撃波を捕えるのに十分な数の格子点をチェックした。次いで、計算した近傍場圧力波形を波形パラメータ法により地上まで外挿した。計算の結果、航空機は台形型圧力波形を発生し、そのソニックブーム強度は地上で1psf以下であることが分かった。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The sonic boom intensity generated by the low-boom designed airplane is estimated numerically. The airplane is designed by using Darden's low-boom design method in order to generate a flat-top type pressure signature on the ground. The near-field pressure signatures of the airplane are calculated by using three-dimensional Euler equations. The sufficient number of grid points to capture the shock waves in the near-field is checked. Then these calculated near-field pressure signatures are extrapolated to the ground by waveform parameter method. As a result of the calculation, it is shown that the airplane generates a flap-top type pressure signature and its sonic-boom intensity is under 1 psf on the ground. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0000685047 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-34 |