Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
高速車両中間車側面の圧力・流速測定 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
流れ誘導動揺 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
高速列車 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
片揺れ動揺 |
キーワード |
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主題 |
トンネル区間 |
キーワード |
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主題 |
明かり区間 |
キーワード |
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主題 |
圧力変動 |
キーワード |
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主題 |
流れ構造 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
大規模渦 |
キーワード |
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主題 |
流速 |
キーワード |
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主題 |
時空間相関 |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
flow induced vibration |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
high speed train |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
yawing vibration |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
tunnel section |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
open section |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
pressure fluctuation |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
flow structure |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
large scale vortex |
キーワード |
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en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
flow velocity |
キーワード |
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言語 |
en |
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Other |
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主題 |
space time correlation |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Measurement of flow around a high speed train |
著者 |
佐久間, 豊
鈴木, 昌弘
前田, 達夫
Sakuma, Yutaka
Suzuki, Masahiro
Maeda, Tatsuo
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著者所属 |
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鉄道総合技術研究所 |
著者所属 |
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鉄道総合技術研究所 |
著者所属 |
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鉄道総合技術研究所 |
著者所属(英) |
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en |
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Railway Technical Research Institute |
著者所属(英) |
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Railway Technical Research Institute |
著者所属(英) |
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en |
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Railway Technical Research Institute |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory
巻 36,
p. 101-104,
発行日 1997-12
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
航空宇宙技術研究所 26-28 Mar. 1997 東京 日本 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
National Aerospace Laboratory 26-28 Mar. 1997 Tokyo Japan |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
高速列車の流れ誘導動揺は近年の課題のひとつである。トンネル区間(断面積63.4平方メートル)での車両の片揺れ動揺の方が明かり区間での動揺よりも顕著であることに注目した。高速列車の側面の圧力変動が乗心地を損なう片揺れ動揺の原因のひとつであると考えている。しかし、これまで実験研究はほとんど行われず、知見はほとんどない。本研究では、高速列車(16輌、長さ400m、断面積10.2平方メートル)の側面の非定常圧および速度を測定し流れの構造を検討した。測定結果は列車側面とトンネル壁面間の空間に渦などの大規模な流れの構造が存在することを指摘した。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Flow-induced vibration of high-speed trains becomes one of issues in recent years. It was noticed that the yawing vibration of the car in a tunnel section (cross section 63.4 sq m) was more noticeable than that in a open section. The pressure fluctuation on the sides of the high-speed train has been considered one of the causes of yawing vibrations, which may spoil riding comfort. Few experimental studies, however, have been conducted and little knowledge has been obtained. In this study, unsteady pressure and velocity on the sides of the high-speed train (16 cars, length 400 m, cross section 10.2 sq m) have been measured to investigate the flow structure. The results indicate the existence of the large-scale structures such as vortices in the space between the train side and the tunnel wall. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0001320025 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-36 |