Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
航技研におけるヘリコプタ機外騒音研究について |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
空力騒音解析 |
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主題 |
CFD |
キーワード |
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Other |
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主題 |
数値流体力学 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
ヘリコプタロータ |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
ブレード・渦干渉騒音 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
高速衝撃騒音 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
DNW |
キーワード |
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Other |
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主題 |
ドイツ-オランダ共用無響風洞 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
流れ特性 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
移動重合格子法 |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
aerodynamic noise analysis |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
CFD |
キーワード |
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en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
computational fluid dynamics |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
helicopter rotor |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
blade vortex interaction noise |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
high speed impulsive noise |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
DNW |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
German Dutch Wind Tunnels |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
flow characteristics |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
moving overlapped grid method |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Study of the helicopter external noise in NAL |
著者 |
齊藤, 茂
青山, 剛史
末永, 尚史
Saito, Shigeru
Aoyama, Takashi
Suenaga, Hisashi
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory
巻 41,
p. 245-248,
発行日 1999-02
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
航空宇宙技術研究所 24-26 Jun. 1998 東京 日本 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
National Aerospace Laboratory 24-26 Jun. 1998 Tokyo Japan |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
NALでは、特別研究プロジェクトとして、ヘリコプタ機外騒音に関する研究を1996年から開始した。CFD(数値流体力学)は、特に衝撃雑音用に、ヘリコプタロータからの騒音の生成メカニズムを解析するために使用されている。高速衝撃騒音用のEulerコードを、ONERA(Office National d'Etudes et de Recherches Aerospatiales)コードとの比較に使用した。ブレード-渦干渉騒音用のCFDコードを、コミュータヘリコプタ先進技術研究所(ATIC)によって行われたDNW(ドイツ-オランダ共用無響風洞)実験のデータと比較することによって評価した。ヘリコプタのまわりの流れ特性を調査するために、移動重合格子法による新しい計算機コードを、NALおよび川崎重工業の間の研究協力の下で開発している。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The study on the helicopter external noise was started since 1996 as a special research project at NAL. The CFD (Computational Fluid Dynamics) technique has been used to analyze the mechanism of the noise generated from a helicopter rotor, specifically for the impulsive noise. Euler code for high speed impulsive noise was used for the comparison with ONERA (Office National d'Etudes et de Recherches Aerospatiales) code. The CFD code for blade vortex interaction noise is validated by using experimental data that was conducted in DNW (German Dutch Wind Tunnels) wind tunnel by the Advanced Technology Institute of Commuter Helicopter (ATIC). The new computer code by moving overlapped grid method is now developing under the research cooperation between NAL and Kawasaki Heavy Industries in order to investigate flow characteristics around a helicopter. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0001958037 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-41 |