Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-10-30 |
タイトル |
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タイトル |
スリップング用金 めっき の摩擦・電気特性 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Slip ring |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Au-Ni coating |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Friction |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Wear |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
In-situ observation |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
アクセス権 |
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アクセス権 |
metadata only access |
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アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_14cb |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Friction and Electric Characteristics of Au Plating used in Slip ring |
著者 |
塩見, 裕
河合, 範子
松本, 康司
小原, 新吾
Shiomi, Hiroshi
Kawai, Noriko
Matsumoto, Koji
Obara, Shingo
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA) |
出版者 |
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出版者 |
日本航空宇宙学会(JSASS) |
出版者(英) |
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出版者 |
The Japan Society for Aeronautical and Space Sciences (JSASS) |
書誌情報 |
第58回宇宙科学技術連合講演会講演集
en : Proceedings of 58th Space Sciences and Technology Conference
発行日 2014-11
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第58回宇宙科学技術連合講演会(2014年11月12日-14日. 長崎ブリックホール), 長崎市, 長崎県 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Spacecraft have slip rings in its components like solar array drive mechanism and antenna drive mechanism to transfer electrical power and signals. A slip ring is required to have low frictional torque in order to reduce the electrical power and to have low electrical noise in terms of highly-reliable signal transmit. While investigation of materials which meet these demands have been progressing, it has not been clarified yet in which mechanism the outbreak of the noise and the increase of the friction torque occur. To answer this question, investigation of changes in friction and electrical resistance during vacuum friction test and in-situ observation of the deformation of the Au coatings during ball-on-disk tests are conducted. Those reveal that transfer process of wear debris on brush and ring surface caused the increase of friction. |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AC1500078000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JSASS-2014-4148 |