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  1. JAXA出版物(シリーズ別)
  2. 流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム
  3. 2013
  1. シンポジウム・研究会
  2. 流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム
  3. 2013
  1. コンテンツタイプ
  2. 会議発表論文/会議発表用資料 (Conference Paper/Presentation)
  1. JAXA出版物(種類別)
  2. 特別資料 Special Publication(略称:SP)
  3. 2013年度
  4. JAXA-SP-13-011 第45回流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2013論文集

軸対称型スクラムジェットエンジンのBusemann形状空気吸込み口の軸方向短縮過程におけるマッハ反射形態のヒステリシスの数値解析

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/4026
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/4026
30cf32e0-16fd-4ec9-8c59-9c24619a2910
名前 / ファイル ライセンス アクション
62268026.pdf 62268026.pdf (877.7 kB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル 軸対称型スクラムジェットエンジンのBusemann形状空気吸込み口の軸方向短縮過程におけるマッハ反射形態のヒステリシスの数値解析
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
その他のタイトル(英)
その他のタイトル Numerical Analysis of Hysteresis in Mode Transition of Centerline Mach Reflection in Stunted Busemann Intakes for Axisymmetric Scramjet Engines
著者 小川, 秀朗

× 小川, 秀朗

小川, 秀朗

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モルダー, サンヌ

× モルダー, サンヌ

モルダー, サンヌ

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Ogawa, Hideaki

× Ogawa, Hideaki

en Ogawa, Hideaki

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Molder, Sannu

× Molder, Sannu

en Molder, Sannu

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著者所属
ロイヤルメルボルン工科大学
著者所属
Ryerson大学
著者所属(英)
en
Royal Melbourne Institute of Technology
著者所属(英)
en
Ryerson University
出版者
出版者 宇宙航空研究開発機構(JAXA)
出版者(英)
出版者 Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)
書誌情報 宇宙航空研究開発機構特別資料: 第45回流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2013論文集
en : JAXA Special Publication

巻 JAXA-SP-13-011, p. 145-150, 発行日 2014-03-31
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)
内容記述タイプ Other
内容記述 第45回流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2013 (2013年7月4日-5日. タワーホール船堀), 東京
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 45th Fluid Dynamics Conference / Aerospace Numerical Simulation Symposium 2013 (July 4-5, 2013. Tower Hall Funabori), Tokyo, Japan
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Hypersonic air-breathing propulsion, in particular, scramjet (supersonic combustion ramjet) engines, is a promising technology for efficient and economical access-to-space and atmospheric transport. Axisymmetric air intakes based on the Busemann geometry offer appreciable efficiency with maximum total pressure recovery and minimum shock loss, but the inherently long geometry incurs large skin friction drag and structural weight, requiring shortening by some means. Two distinctly different configurations of Mach reflection are found to exist at the centerline for identical inflow conditions and intake lengths in the course of shortening by axial contraction (stunting). Parametric studies with steady and transient numerical simulations are performed to examine the inviscid transient flowfields with variations in the shortening length and freestream Mach number. This paper presents the results and flowfields with focus on the variations of the exit Mach number and temperature as well as intake drag and discusses the hysteresis observed in the stunting and reverse (stretching) process of the Busemann intakes.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 形態: カラー図版あり
内容記述(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Physical characteristics: Original contains color illustrations
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-113X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11984031
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: AA0062268026
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: JAXA-SP-13-011
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Ver.1 2023-06-21 08:49:29.962894
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