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  1. コンテンツタイプ
  2. テクニカルレポート (Technical Report)
  1. 機関資料(JAXA, former ISAS, NAL, NASDA)
  2. 旧機関資料 (JAXA, former-ISAS, NAL, NASDA)
  3. 航空宇宙技術研究所(National Aeronautical Laboratory: NAL)
  4. NAL-TR

Effect of sides-spillage from airframe on scramjet engine performance

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/41478
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/41478
005809e4-91e2-4e66-b54a-8c8d31179dcc
名前 / ファイル ライセンス アクション
naltr0001409t.pdf naltr0001409t.pdf (1.3 MB)
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル Effect of sides-spillage from airframe on scramjet engine performance
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 スクラムジェット
キーワード
主題Scheme Other
主題 インレット
キーワード
主題Scheme Other
主題 漏れ
キーワード
主題Scheme Other
主題 スペースプレーン
キーワード
主題Scheme Other
主題 推力
キーワード
主題Scheme Other
主題 ペイロード
キーワード
主題Scheme Other
主題 予圧縮
キーワード
主題Scheme Other
主題 エンジン性能
キーワード
主題Scheme Other
主題 飛行試験
キーワード
主題Scheme Other
主題 風洞実験
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 scramjet
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 inlet
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 spillage
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 aerospace plane
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 thrust
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 payload
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 precompression
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 engine performance
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 flight simulation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 wind tunnel test
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
その他のタイトル
その他のタイトル スクラムジェットエンジン性能に対する機体から側方への漏れの影響
著者 谷, 香一郎

× 谷, 香一郎

谷, 香一郎

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苅田, 丈士

× 苅田, 丈士

苅田, 丈士

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工藤, 賢司

× 工藤, 賢司

工藤, 賢司

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秋久, 大輔

× 秋久, 大輔

秋久, 大輔

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Tani, Koichiro

× Tani, Koichiro

en Tani, Koichiro

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Kanda, Takeshi

× Kanda, Takeshi

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Kudo, Kenji

× Kudo, Kenji

en Kudo, Kenji

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Akihisa, Daisuke

× Akihisa, Daisuke

en Akihisa, Daisuke

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著者所属
航空宇宙技術研究所 ラムジェット推進研究部
著者所属
航空宇宙技術研究所 ラムジェット推進研究部
著者所属
航空宇宙技術研究所 ラムジェット推進研究部
著者所属
東北大学 大学院工学研究科
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory Ramjet Propulsion Research Division
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory Ramjet Propulsion Research Division
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory Ramjet Propulsion Research Division
著者所属(英)
en
Tohoku University Graduate School of Engineering
出版者
出版者 航空宇宙技術研究所
出版者(英)
出版者 National Aerospace Laboratory (NAL)
書誌情報 航空宇宙技術研究所報告
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory

巻 1409T, p. 1-21, 発行日 2000-07
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 スペースプレーン機体下面はスクラムジェットエンジン作動時の予圧縮に使われる。しかしこの予圧縮は、圧力の高くなった機体下面から側方への漏れを生じる。この側方への漏れの効果を調べるために1次元モデルを使ってスクラムジェットのエンジン性能を計算し、またスペースプレーンの飛行シミュレーションによる低軌道へのペイロード計算を行った。シミュレーション計算に先立ち側方への漏れの概要を把握するために、マッハ4風洞においてスクラムジェットインレット模型の実験を行った。機体側方でのインレットに対し角度を持った空気が流入する状態を模擬するために、インレット模型は風洞気流に対し傾けた状態で設置した。実験の結果、気流の傾きはインレット性能にはほとんど影響しないことがわかった。しかし機体側方への漏れ、それに伴なう気流の密度減少のためにインレット流入空気流量は低下した。シミュレーション計算では、機体側方への気流の偏向によるインレット性能の低下は無いと仮定し、流入空気量は機体側方からの膨張波によっと減少させた。その結果、側方からの漏れの影響でエンジン推力は15%減少し、ペイロードは60%減少した。側方からの漏れの防止にはサイドフェンスが有効である。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Pre-compression by the windward surface of the aerospace plane is necessary for scramjet operation. However, this pre-compression causes spillge from the high-pressure windward surface toward the sides of the plane. In rder to examine the effects of this side-spillage, the performance of a scramjet engine was evaluated using a 1-D (one dimensional) flow model, and payload to the low earth orbit estimated using an aerospace plane flight simulation. Prior to the simulation, tests with scramjet inlet models were conducted in a Mach 4 wind tunnel to identify the primary features of the side-spillage to assist in the simulation. The models were inclined from the flow direction to simulate the skewed flow near the side of the plane during side-spillage, and the experiments proved that the aerodynamic performance of the inlet was not affected by the inclination for the entrance Mach number given to the models. However, the mass capture ratio decreased due to reduction in the density of airflow as a results of the expansion. In the numerical estimate, side-spillage was modeled not to reduce the performance of the inlet, but to reduce mass flow to the inlet. The resulting decrease in airflow delivered to the engine due to spillage reduced thrust by 15 percent, while the corresponding payload decreased around 60 percent. Side fences were effective in preventing spillage.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0389-4010
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: AA0028654000
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: NAL TR-1409T
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Ver.1 2023-06-20 19:10:53.536376
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