Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
翼胴融合型旅客機の翼型空力設計及び性能検証 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Aerodynamic Design and Evaluation of Airfoil for Small Blended-Wing-Body |
著者 |
埴田, 亮
野村, 聡幸
村山, 光宏
山本, 一臣
金崎, 雅博
Hanida, Ryo
Nomura, Toshiyuki
Murayama, Mitsuhiro
Yamamoto, Kazuomi
Kanazaki, Masahiro
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著者所属 |
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首都大学東京大学院 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構航空本部航空プログラムグループ(JAXA)(APG) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構航空本部航空プログラムグループ(JAXA)(APG) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構航空本部航空プログラムグループ(JAXA)(APG) |
著者所属 |
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首都大学東京 |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School, Tokyo Metropolitan University |
著者所属(英) |
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en |
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Aviation Program Group, Institute of Aeronautical Technology, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(APG) |
著者所属(英) |
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en |
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Aviation Program Group, Institute of Aeronautical Technology, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(APG) |
著者所属(英) |
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en |
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Aviation Program Group, Institute of Aeronautical Technology, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(APG) |
著者所属(英) |
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en |
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Tokyo Metropolitan University |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料
en : JAXA Special Publication: Proceedings of 44th Fluid Dynamics Conference / Aerospace Numerical Simulation Symposium 2012
巻 JAXA-SP-12-010,
p. 101-107,
発行日 2013-03-29
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第44回流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2012 (2012年7月5日-6日. 富山国際会議場大手町フォーラム), 富山市, 富山県 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
44th Fluid Dynamics Conference / Aerospace Numerical Simulation Symposium 2012 (July 5-6, 2012. Toyama International Conference Center), Toyama Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In this study, the aerodynamic design of an airfoil for a small blended-wing-body aircraft called novel-wing-body (NWB) is discussed. In our previous study, the three dimensional aerodynamic design of NWB was carried out using a typical supercritical airfoil. However, Shock waves near the leading edge of the outer wing appeared, and the wave drag increased. Therefore, the lift-to-drag ratio stayed small. In order to design an ideal airfoil for NWB, The design exploration by Genetic Algorithm (GA) is carried out in this study. Some types airfoils obtained by this exporation are applied to the 3D NWB geometry, and their acrodynamic characteristics are investigated using a three dimensional Navier-Stokes solver. The results show that one of the airfoil obtained can weaken the shock waves near the leading edge of the outer wing. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0061958017 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-12-010 |