Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
多孔壁モデルを用いたCFD解析による風洞壁干渉補正法の検証 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Verification of correction method for wind tunnel wall interference by CFD analysis with porous wall model |
著者 |
南部, 太介
佐藤, 哲也
橋本, 敦
上野, 真
村上, 桂一
Nambu, Taisuke
Sato, Tetsuya
Hashimoto, Atsushi
Ueno, Makoto
Murakami, Keiichi
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著者所属 |
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早稲田大学 |
著者所属 |
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早稲田大学 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構航空本部数値解析技術研究グループ(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構航空本部風洞技術開発センター(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構航空本部数値解析技術研究グループ(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Waseda University |
著者所属(英) |
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en |
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Waseda University |
著者所属(英) |
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en |
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Numerical Simulation Research Group, Institute of Aeronautical Technology, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Wind Tunnel Technology Center, Institute of Aeronautical Technology, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Numerical Simulation Research Group, Institute of Aeronautical Technology, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料
en : JAXA Special Publication: Proceedings of 44th Fluid Dynamics Conference / Aerospace Numerical Simulation Symposium 2012
巻 JAXA-SP-12-010,
p. 127-132,
発行日 2013-03-29
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第44回流体力学講演会/航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2012 (2012年7月5日-6日. 富山国際会議場大手町フォーラム), 富山市, 富山県 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
44th Fluid Dynamics Conference / Aerospace Numerical Simulation Symposium 2012 (July 5-6, 2012. Toyama International Conference Center), Toyama Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The Mokry’s correction method for the wind tunnel wall interference is verified by CFD analysis with porous wall model. The wall interference correction is applied to the CFD result of the flow around NACA0012 airfoil with wind tunnel walls, and then this corrected result is compared with the one without wind tunnel walls. The Mokry’s method shows high accuracy under subsonic and low incident angle condition even if blockage ratio is so large. However, about 10 drag count error is caused under the transonic flow. Flow separation decreases the accuracy significantly and it shows the Mokry’s method is not appropriate for stall condition. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0061958021 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-12-010 |